**** رُک و راست ****

** به وبلاگی پر از نوشته های " رک و راست " و بی رودربایستی خوش اومدید **

**** رُک و راست ****

** به وبلاگی پر از نوشته های " رک و راست " و بی رودربایستی خوش اومدید **

****   رُک  و  راست  ****

هنوز نمی دونم چرا من اینجام و یا اینکه، شما چرا اینجا هستین، ولی فکر می کنم یه مکانی رو پیدا کردیم تا بتونیم به راحتی فکرامون رو روی هم بذاریم. من هم آرزو می کنم میزبان خوبی باشم ...
اگه تا حدودی موفق شدم به آرزوم برسم، حتما خبرم کنید ....
نظر دادن رو فراموش نکنید، چونکه مایه ی حیات این وبلاگه ...
(و البته چه خوب می شد اگه برای زحمت دیگران ارزش قائل می شدیم و از کپی کردن مطالب بدون ذکر منبع، خودداری می کردیم!!)
راستی، برای راحتی شما عزیزان، از نوشتن مطالب بصورت "ادامه ی مطب" خودداری می کنم.

( ایمیل من: Rokorast.blog.ir@gmail.com )

یا زهرا

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

** واقعیتِ غربتِ یک غریب ...

دوشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۵۶ ب.ظ
با خودم فکر می کردم، کی گفته که امام رضا غریبه؟  این همه زائر، این همه مشتاق... آخه مگه می شه یه معصوم، اینقدر زائر داشته باشه و غریب باشه !!   اصلا مگه چنین چیزی ممکنه ؟؟

به هیچ وجه دوست نداشتم که با جمله ی (السَّلامُ عَلَیکَ یا غَریبَ الغُرَبا) به امام رضا سلام کنم. راستش با این جمله مشکل داشتم. این جمله رو دور از واقعیت می دونستم.


توی دل خودم با امام رضا نجوا می کردم و میگفتم: خدا رو شکر که غربت و تنهایی شما تموم شده. دیگه از غربت خبری نیست. دیگه از تنهایی خبری نیست.

تا اینکه ...
اینجا حرم امام رضاست ...  دفعه ی دومیه که میام حرم. همه با ذوق و شوق از ورودی های حرم، به سمت داخل حرم سرازیر می شن.
آدمای زیاد و مختلفی دیده میشن. یکی گریه می کنه، یکی می خنده، یکی تنها اومده. یکی با خانواده اش اومده. یکی دیگه با اردو اومده و ...

یک نفر داره اشک می ریزه و در حالیکه چشماش  به ضریح دوخته شده، بلند بلند فریاد می زنه:  یا امام رضا، من شفای مریضم رو از تو می خوام.

یکی دیگه در حالیکه زیارتنامه روی دستاش بازه و چشماش ضریح رو نشانه رفته زیر لب می گه:
یا ضامن آهو، من فقط از تو یه وام می خوام و بس. یه کاری برام می کنی که وامم جور بشه؟

یکی دیگه سرش رو به دیوار حرم تکیه داده و میگه:
ای امام رضا، حل کردن مشکل من برای شما که کاری نداره. پس چرا کاری برام نمی کنید؟

یکی دیگه به محض اینکه پاش رو می ذاره توی حرم میگه:
عجب سیستم خنک کننده ی باحالی. معلوم نیست چقدر هزینه اش شده...

یکی دیگه کنار ضریح ایستاده و به شخص کناریش می گه:
به نظرت چند متر آینه روی این در و دیوار به کار رفته؟ خدا وکیلی، آینه ها رو خیلی تمیز چسبوندن به این دیوارا ... دمشون گرم ...

یکی دیگه می گفت:
یا امام رضا، این همه راه اومدم تا حاجتم رو بگیرم. لطف کن و دست خالی منو بر نگردون.




**  در به در دنبال کسی می گشتم که بگه:
یا امام رضا، من هیچ چیزی ازتون نمی خوام. فقط اومدم پابوسیتون. فقط اومدم برای عرض ارادت. فقط اومدم بهتون بگم که من هم جز عاشقان شما هستم. فقط اومدم اسمم رو توی لیست عاشقانتون بنویسم. فقط اومدم بگم، هیچ چیزی ازتون نمی خوام، ولی اگه یه روزی خواستید حاجتم رو برآورده کنید، خودتون می دونید حاجتی ندارم جز ظهور امام زمان ...   تنها حاجتم همینه و بس...
ولی چنین کسی رو پیدا نکردم یا بهتر بگم، من ندیدم.

ناگهان یاد اولین روزی افتادم که اومدم زیارت آقا ...  یاد حرفایی افتادم که به امام رضا زدم. یاد اون لیست بلند بالای آرزوها و حاجات خودم...

از خودم خجالت کشیدم.  آخه فهمیدم که خودم هم حال و روزی بهتر از بقیه ندارم. به فکر هر کس و هر چیزی بودم به جز خود امام رضا...
تازه فهمیدم که غربت یعنی چی !!
تازه فهمیدم که چرا به شما می گن غریب ...
زیارتم رو به پایان رسوندم. از حرم که خارج می شدم، رو به گنبد طلایی حرم کردم و بلند گفتم:

(السَّلامُ عَلَیکَ یا غَریبَ الغُرَبا)




منی که فکر می کردم این جمله، با واقعیت تناسبی نداره، حالا فکر می کنم، بهترین و درست ترین سلام، همین جمله است و بس ...

یــاعـــلــــی


نظرات (۶۹)

سلام
واقعا علیه سایتتون ادم حال و هواش عوض میشه
خسته نباشین خدا قوت
۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۰:۳۸ فهیمه-فرزانه
سلام.
ممنون از نظر رک و راستتون...!
وبلاگ پرمحتوایی دارید البته قبلا هم بهتون سر زده بودم ولی نظر نذاشته بودم...
موفق باشید...
بازم منتظرتون هستیم...
پاسخ:
علیک سلام
موفق باشید.
از لا به لای دلبستگی های دلم 
گنبد و بار گاه تو پیداست؛
رحم کن به دلی 
که تنها ساکنش تویی...!

السلام علیک یا نورالله فی ظلمات الارض
******
یه مطلب مرتبط:
چرا به امام رضا(ع) غریب الغربا می گوییم؟ (از استاد پناهیان)
http://baboljavad.blog.ir/1392/06/10/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%B9-%D8%BA%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%BA%D8%B1%D8%A8%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C%D9%85
*****
خدا قوت
التماس دعا
پاسخ:
ممنون
محتاجیم به دعا.
یاعلی
فقط اومدم بگم آقا من میبینمت...دوس داشتی شمام یه نگاه به ما بنداز!
به غریبی خودمونم برسیم...
۲۲ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۱۰ بنت الهدی حسینی

سلام علیکم

منم بارها به این مسئله فکر کردم.اما هر کدوم از ما در مواجهه با مشکلات یادمون میره که درمان اصلی رو بخواهیم

مثل کسانیکه سرما میخورن به پزشک مراجعه نمیکنن و به همون قرص های دم دستی اکتفا می کنن.

...

عالی بود.

پاسخ:
یاعلی
شاعر شدن حواس مرا از تو پرت کرد...

یا امام رضا:

شاید تو را شبیه خودت صاف و ساده ، نه

شاید تو را به شکل همین قالبی که هست

مثل غزل که نه ، دو سه ترفند لازم است

تا سوژه تو را به نخ چارپاره بست

                  قیچی که هست ، پاره کنی یا نه دست توست..

 

خب فرض کن که کسی شاعر تو نیست

اصلا خیال کن که تو دعبل نداشتی

اما به جاش سوژه زیاد است و حرف دل

یعنی عزیز من تو خودت دل نداشتی!؟

                    جز تو کسی به داد دل من نمی رسد..

 

در بوی تند ادکلن شهر گم شدم

در بین عطرهای مدرن فرانسوی

از هر مسیر میگذرم گیر می کنم

در شور و حال کوچه در این حسّ معنوی!

                   دلخور نشو ، به صحن تو هم فکر می کنم...

 

از حسّ و حال پنجره هایت گذر کن و

از داخل ضریح جدا شو بیا جلو

تنها برای دور و برت نیستی عزیز

یکبار هم بیا تو کنار پیاده رو

                   شاید پیاده رو به هوای تو پاک شد!

 

هم مُهر هست و هم رُژ لب ، گیج میزنم

در حس و حال دخترکانی که ناگزیر

با کیفهای رنگی خود می دوند و باز

در صحن میرسند به صفهای سر به زیر

                   از لاکهایشان چه وضویی چکیده است!!

 

اینجا محل آمد و رفت ملائکه است

هی تاب میخوریم میان نوشته ها

شکر خدا هوای حرم پاک مانده است

سیگار، معضلی است برای فرشته ها..

                   مشکل چه خوب بود اگر دود بود و بس!

 

دستت درست ، آمد و از تو شفا گرفت

مادر بزرگ پیر بدون معالجه

تو منحصر به داخل این صحن نیستی

شرمنده ! پشت پنجره ات مانده ای که چه ؟

                  در بین کوچه ، هرچه بخواهی مریض هست!!

 

یادش به خیر کاسه طلاهای صحن تو

هی استفاده می شد و مانند قبل بود

امروز هم به لطف لب رنگ رنگ ما

لیوان آب هم شده لب سرخ و لب کبود

                  مفهوم دست در وسط کاسه مرده است...

 

بر من ببخش دست خودم نیست ، شاعرم

گاهی فقط به سوژه شدن فکر می کنم

با اینکه هست هرچه که تصویر کرده ام

تو برتری از آنچه که من فکر میکنم

                (( شاعر شدن حواس مرا از تو پرت کرد))

*********************

پاسخ:
بسیار زیبا بود...
سلام

در راستای این پستتون این دوتا شعر استادم رو خدمتتون میگم:

تازه فهمیده ام غریب تویی...

می‌نشینم که صبح بردارم
سر از این صندلی مقابل تو
همه‌ی حرف‌هام را این‌بار
می‌نویسم ولی مقابل تو

آدم قفل‌کرده یعنی من

دفعه قبل هم همین شده بود
آمدم بی‌درنگ برگشتم
حرف‌هایم نگفته باقی ماند
از حرم گیج و منگ برگشتم

کمکم کن گلوی من گیر است

راستی گفته‌ام که از اتوبوس
تا در صحن با وزیدن باد
چند تا روسری رها شد و رفت
چندتا روسری زمین افتاد؟!

واقعا جای مادرم خالی

واقعا جای مادرم خالی
از در خانه تا خود مشهد
روسری جای خود که چادر هم
هیچ وقت از سرش نمی‌افتد

سر او می‌رود، حیایش... نه!

با خودم گاه فکر می‌کردم
پل خواجو هواش مسموم است
ولی انگار بی‌حیایی‌ها
پیش چشم امام معصوم است

تازه فهمیده‌ام غریب تویی

همه این‌طور نیستند اما
همه در بین صد نفر شده گم
شهرها نیز مثل هم شده‌اند
اصفهان مشهد است و مشهد، قم

سابقا شهرها مقدس بود

کاش می‌شد کسی برم دارد
بگذارد ورودی حرمت
روضه‌خوان نیستم ولی خون است
دل من از کبودی حرمت

چه بلایی سر تو آوردیم

دم در هم هوا عوض شده است
چوب‌پرها به کار دیگری‌اند
دست در دست خادمان شما
گرم در کار شال و روسری‌اند

صحن‌ها هم به زور محترم‌اند

درد دل‌هام در حرم هم هست
درددل‌های من فراوان است
لااقل خوب شد به لطف ضریح
حرم تو زنانه مردانه است

گرچه شیشه حجاب خوبی نیست!

حرف‌های نگفته‌ای دارد
عکس‌های قدیمی پدرم
قصد دارم بگردم و در شهر
مثل این‌ها یکی دو تا بخرم

پسرم ارث خوب می‌خواهد

همه رفتند و مانده‌ام این‌جا
کاش می‌شد نیامده بروم
بروم در اتاق خود تنها
از همان دور زائرت بشوم

مثل حالا که در اتاقم و تو!

(محسن ناصحی)



پاسخ:
احسنت به شما و استاد محترمتون.

دوست گرامی(ع م) 

"تهمت "عمل خوبی نیست ترک کنید.

مگه من گفتم مصلحتی در کار نیست؟؟؟اصلا تمام بحث من همینه که میگم امام نگاه میکنن به نفس زیارت. منظورم از نفس زیارت همون مصلحت بود(قبول دارم بد بیانش کردم)

....................................

 

همه ی بحث من اینه که واقعا چند نفر از زایرین خالصانه و برای زیارت آقا میرن مشهد؟؟

چرا؟؟واقعا چراهرکسی کارش گیره(اکثرا) تازه یادش میاد که یه امام رضایی هم هست؟؟؟

همین و بس.

لطفا خودتون نبرید و ندوزید

پاسخ:
پاسخ شما به نظر یکی از کاربران،  آقای "ع م" بوده.
اولش فکر کردم اینی که می فرمایند تهمت زدن رو ترک کنید، با بنده هستند.
نزدیک بود شاخ دربیارم.
یاعلی
۲۱ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۵۱ سمتــ ِ خیالــ ِ دوست

سلام علیکم ..

غریب تر از امام رضــا (علیه السلام)

امام زمــان (عج) هست ... :(


چنین که یخ زده تقویم ها هر روز

هزار بار بیاید بهار کــافی نیست


زیارت قبول

روزی هر ســالتون انشالله

تمنـــــآی دعـــــا

 

۲۱ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۲۹ پسر خاله باغچه بان
 به نام خدا

سلام علیکم. منظورم همون نظریه که قبل از "پس کو نظرم" نوشتم. و اینطور که معلومه ظاهراً ترکیده و به دست شما نرسیده! حیفِ اون لحظات ملکوتی که دیشب نشستم و الکی چغ چغ کردم !!
پاسخ:
علیک سلام عزیز دلم.
نه بابا. چیزی به دست من نرسیده. حتما اینترنتتون در حین تأیید نظرتون دچار مشکل شده.
خیره انشاءالله.
بازم به ما سر بزن.
راستی، عیب نداره، دوباره بنویس.
یاعلی
قشنگ بود

پاسخ:
ممنون
سلام
زیارتتون قبول.
زیبا بود نوشتتون
پاسخ:
علیک سلام
قبول حق. ممنون
سلام
ممنون دوست خوبم . همین که به وبلاگم سر زدید متشکرم .
پاسخ:
یاعلی
سلام بزرگوار
با پست « 40 روز ، 40 سال » و یک ختم قرآن به روزم .
پاسخ:
درخدمتیم.
همینطوری خواستم  علاوه بر شما، منم جوابِ اون بنده‎ی خدارو داده باشم. آخه اشتباه گفتش...

سربلند باشید
پاسخ:
یاعلی
شما هم سربلند باشید.
سلام. یادداشتی خواندنی و پر احساس با نثری روان و راحت نوشته بودین. آفرین و ممنون. درباره ی غربت امام رضا (ع) به نظرم بیشتر ناظر به جدا شدن آن حضرت از سرزمین مادری و شهر پیغمبر (ص) و اقوام و اینهاست که در آن زمان و اجبار ایشون از سوی مامون اتفاق افتاد. گذشته از این که من معتقدم اهل بیت (ع) در زمان خود ما هم غریب هستند، به این معنا که بیشتر ما شیعه آنچنان که باید و شاید با سیره و سخنان آنها آشنا نیستیم تا چه برسد به اینکه عمل بکنیم.
پاسخ:
علیکم السلام
"معرفت اهل بیت" درّ گرانیست، به هر کس ندهندش ...
ای کاش نصیب ما هم بشه ...
یاعلی
سلام آقای رک و راست ممنون که بهم سرزدید بازم بهم سربزنید خوشحال میشم
یاعلی
پاسخ:
به روی چشم ...
 السّلام علیک یا غریب الغربا

با سلام.
وبلاگ خوبتون رو لینک کردم.
خوش‌حال می‌شم اگر شما تمایل به تبادل لینک و نظر داشته باشید و من رو از نظراتتون بهره‌مند کنید.
۲۱ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۰۴ پسر خاله باغچه بان

 به نام خدا

پس کو نظرم؟
پاسخ:
به نام خدا
سلام عزیز دلم...
کدوم نظر؟
اگه نظرات قبلیتون رو می فرمایید، نظرات قبلیتون رو در پست های "پست ارسالی با پیامک" و "پست ثابت" گذاشته اید، اونوقت اومدید توی این پست جدید دنبال نظرات قبلیتون می گردید؟
با این همه هوش و ذکاوت، از شما بعید بود ....
آبروی هر چی پسر خاله است رو بردی ...
واقعا که ...
یاعلی
۲۱ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۰۰ دلبستگی امام زمان عج........... به امام ره و شهداء

چشم در تاثیر زیبایی از ابرو کمتر است

مستی ابروی یار از گیسوی او کمتر است

اصل زیبایی ست این که پلک در بالای چشم

شک کند در صحن از امثال جارو کمتر است

یا به وقت بی خودی زائر به دور مرقدت

حس کند که از خودش هشتاد کیلو کمتر است

بارها در تنگ آغوش ضریحت دیده ام

فاصله بین من و روح من از مو کمتر است

با حساب دنیوی در این حرم سر خم نکن

چون بهای چار زانو از دو زانو کمتر است

بس که با نیت نخوردی زود باور می کنی

آب سقاخانه از یک مشت دارو کمتر است

از خودت بگذر به ترفندی که در این بارگاه

عارف بالله هم گاهی از آهو کمتر است

پاسخ:
خیلی عالی بود.
ممنونم
یاعلی
۲۰ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۲۳ انجمن جلال آل احمد

رک و راست میگم:

"خوب شد که عارف  رئیس جمهور نشد!"

 

با همین مطلب، به روزم...

 

 

پاسخ:
بله؟
بله.
در خدمتیم.
سلام.
منظور اصلی من از آن مطلب قبح گناه و حرمت آبروی مومن بود.
و اینکه نگاه را باید عوض کرد.

یا علی
چرا با اینکه امام رضا این همه زایر داره فقط حاجت عده ای بر آورده میشه ؟؟ چرا همه ی بیمارا شفا پیدا نمی کنن؟؟؟ چرا قرض همه مقروضین ادا نمیشه؟؟؟
جوابشون اینه: امام رضا نگاه میکنه صلاحِ طرف چیه...
زبونم لال، نعوذبالله مگه امام رضا عقده‎ایه که نگاه کنه نفس ونیت طرف از زیارت چیه تا حاجتشو بده؟؟؟!
مگه قضیه اون وردِ شیخ بهایی و سر درِ ورودیِ حرم امام رضا رو نشنیدین؟!
پاسخ:
این جواب رو دارید به من می دید؟
اینایی رو که فرمودید خیلی آشناست ولی من این سوالاتی رو که فرمودید، ننوشتم...
من بی گناهم...
ممنون از اینکه به ما سر می زنید.
یاعلی
سلام.
زیارت قبول.
دعا کنید قسمت بشود.
امامان ما بین شیعیان شان هم غریبند. اگر غیر از این بود دوران غیبت این همه طولانی نمی شد.
ممنون از تلنگر به جای شما.
اما کمی هم حق بدهید، همین که برای رفع حاجت به درگاه امام رئوف علیه السلام می آیند نشانه ارادت است.
یا علی

پاسخ:
حق باشماست. پیش امام رضا اومدن، مسلما نشانه ی ارادت است.
ان شاء الله
یاعلی
۲۰ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۰۲ حریم ریحانه

ای نفست چاره‌ی درماندگان
چاره‌ی ما ساز که بیچاره‌ایم
یار شوای مونس غمخوارگان
قافله شد، بی کس ما ببین
پیش تو با ناله وآه آمده‌ایم

جزتوکسی نیست کس بی‌کسان
گر توبرانی، به که روی آوریم
چاره‌ کن ای چاره‌ی بیچارگان
ای کس ما بی‌کسی ما ببین
معتغذر از جرم و گناه آمده‌ایم

۲۰ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۴۵ فرشته ابراهیمی
السلام علیک یا غریب الغربا
زائری بارانی ام...
آقا به دادم میرسی؟

+ زیارتتون به خیر...
پاسخ:
ممنون
اتفاقا شما که حرف بدی نزدید
"رک و راست" گفتید.
زیر سایه بانو باشید.
راستی قمی و مشهد رفتنش هر جایی بفرستیش آخر از مشهد سر در میاره... :)
زیارتتون و زیارتمون قبول
پاسخ:
ممنون.
معادله ی جالبی دارن این مشهدی ها و قمی ها.
قمی ها میرن مشهد، وقتی بر می گردن می گن:     مشهد یه حال و هوای دیگه ای داره.
مشهدی ها میان قم، وقتی بر می گردن می گن:     قم یه حال و هوای دیگه ای داره...
یاعلی

دوستان به جای اینکه به  این نوشته خورده بگیرن بهتره کمی به نفس مطالب  دقت کنن...

بله،این درسته که باید از معصومین حاجت خواست ولی هیچ  دقت کردین چرا با اینکه امام رضا این همه زایر داره فقط حاجت عده ای بر اورده میشه ؟؟چرا همه ی بیمارا شفا پیدا نمی کنن؟؟؟چرا قرض همه مقروضین ادا نمیشه؟؟؟

این نشون میده که تنها حاجت خواستن  کافی نیست .والا با یک بار خواستن هم امام رضا میتونه خواسته کسی رو بر آورده کنه!

به نظر من امام رضا نگاه میکنه به نفس و نیت هر کسی از زیارت.

پاسخ:
ممنونم از نظرتون. نظرتون برامون محترمه.
منم تقریبا یه جیزایی توی همین مایه ها میگم، ولی بعضی به نفس مطالب توجهی ندارن.
بی خیال.
یاعلی
ببخشید من نمیدونستم که شما هم هستید و بدون توجه به حضورتون داشتم توی وبتون چرخ میزدم.
من هنوز وبلاگ ندارم یعنی فرصتش رو نداشتم ولی انشاالله در آینده نه چندان دور اقدام میکنم(البته فقط چون ضرورتش رو احساس کردم وگرنه هنوز هم وقت کافی برای وب نویسی ندارم)
برای وبنویسی حتما ازتون کمک میگیرم. امیدوارم که دوستانه کمک کنید.
پاسخ:
ما در خدمتتون هستیم...
فقط وب دار شدید، ما رو هم خبر کنید.
یاعلی
زین پس بهتره مراقبِ اشتباهاتِ تایپی و غلط املایی‎هایم باشم.
البته بهتر بود شماهم بجای اینکه دنبالِ سوتی‎ها باشید، به دنبالِ پاسخی مناسب می‎بودید!
پاسخ:
چشم...
البته دنبال سوتی نبودم، فقط خواستم بگم یه کم دقیقتر باشید...
همین
یاعلی
البته اینم بگم که این نگاه من چیزی از غریب الغربا بودن حضرت امام رضا کم نمیکنه و اون عبارت کلا یه تفسیری داره که خودش یه روضه مفصل میشه.
یا علی
پاسخ:
آفرین. این جمله خودش یه روضه ی جداگونه است.
راستی، ای کاش آدرس وبلاگتون رو هم می نوشتید.
یاعلی
سلام
ولی من ترجیح میدم یه جور دیگه نگاه کنم(البته نگاه شما رو هم قبول دارم) 
من فکر میکنم چه خوبه که این مردم خوب فهمیدن مشکلشون رو پیش چه کسی باید بیارن. چه خوبه که چشم امیدشون فقط به امام رضاست(شنیدم که حتی نمک آشتون رو هم از ما بخواهید). چه خوبه که برای امامشون دردودل بگن.
البته قبول دارم که نوع نگاه شما مراتب بالای معرفت رو میخواد و انشاالله مردم خوبمون و همه مسلمونها به اونجا برسند.
درکل خوب نوشتید و از وبتون خوشم اومده. انشاالله اگه توفیق داشته باشیم باز هم اینجا سر میزنیم.
پست ثابت رو که خوندم باخودم گفتم من که جزو ثابتها نیستم فقط برای سرزدن اومدم ولی وقتی یه چرخی زدم دیدم ارزش سرزدن داره. 
انشاالله در پناه حق باشید
یا علی
پاسخ:
علیک سلام
واقعا نظرتون رو زیبا بیان کردید.
بنده هم نگاهی به این فرموده ی شما داشتم که فرمودید: مراتب بالای معرفت
منظور من این نبود که خدای ناکرده این بندگان خدا حاجاتشون رو توی خودشون بریزن.
منظورم این بود که ای کاش لابلای این حاجات دنیوی، یه حاجت معنوی هم پیدا بشه.
یا اینکه بدون معرفت ، اماممون رو زیارت نکنیم.
البته بازم می گم که اوضاع خودم هم همیچین درست و حسابی نیستا ...
یاعلی
وقتی شما اینطور بازگو میکنید،
باید تمام و کمال بگید.
ما تو اصولِ نویسندگی داریم بعضی از چیزهارو نباید گفت، تا خواننده اشاره وار بره سمتش!
یک بار آدم دروغ میگه، یک بار واقعیت رو نمی‎گه. شما درسته این حرف رو نزدید ولی چون واقعیت رو نگفتید خواننده‎ی مبتدی فکر میکنه این درسته!
راستی، الف و لام اشتباه تایپی بود ولی تای تأنیسش از لحاظِ نگارش صحیحه
پاسخ:
در مورد خط آخر نظر شما:
دوباره سلام
در نظرتون نوشته بودید:  اللهم الرزقنا توفیقِ شهادت فی‎سبیلک...
1- "الرزقنا"    اشتباه بود جون لامش اضافی است.               ارزقنا
2- "توفیقِ"   را مکسور نوشید درحالیکه مفعول است و منصوب              توفیقَ
3- "شهادت" را بدون الف و لام نوشتید که ترجمه ای سلیس و روان ندارد. نکره خواهد شد.          الشهادة
4- کلمه ی "شهادت" را در یک متن عربی بکار بردید، لذا باید طبق دستور العمل عربی  بنویسید. لذا "ة" باید بکار می بردید.                  شهادة
5- فرمودید تای تأنیسش را درست نوشتید. عرض کنم که "تأنیس" اشتباه است بلکه "تأنیث" درست است.
زیارت قبول،
خودِ معصومین میگن از ما بخواید تا به شما بدیم... پس حاجت خواستن از معصومین موردی نداره
حتی اونی که کم ارزش ترین چیزو ازشون بخواد... خوب‎ترش اینه که قبل از هرچیز به خاطرِ خودِ امام برن زیارت، نه فقط برای خودشون... ولی این به اون معنا نیست که حاجت نخوان! من خودم معتقدم آدم که میره زیارت باید با دستِ پر برگرده...
به قولِ اون شهید که تو حرم امام رضا گفت: اللهم الرزقنا توفیقِ شهادت فی‎سبیلک...
راستی غریب‎الغربا به این معنیه که دور از دیگرِ معصومین دفن شده‎اند...
پاسخ:
ممنون.
مگه من گفتم حاجت خواستن از معصومین ایرادی داره؟
گفتم که خیلی بهتره که لابلای چیزای مادی ای که می خوایم، یه کم هم به حاجات و نیاز های معنویمون بپردازیم.
یه کمی هم به معرفت امام رضا بپردازیم. یه کمی هم به عشق امام رضا بریم حرم، نه به عشق برآورده شدن حاجات.
همین...
مگه من گفتم کسی از امام رضا حاجت نخواد؟؟ من کی چنین حرفی زدم؟
جمله ی اون شهید رو اشتباه نوشتید. صحیح آن: اللهم ارزقنا توفیقَ الشهادة فی سبیلک ...
راستی، واژه ی غریب در نهج البلاغه توسط امیر المومنین علیه السلام تشریح شده. مراجعه کنید. زیباست.
یاعلی
سلام

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
علیک سلام
به قمی بودن افتخار نمی کنم
به زیر سایه بانو بودن افتخار می کنم
چشم من که ادعایی ندارم
به کدوم عملم بنازم ؟!!!!
یه داستان داریم شبیه این 
که آقا امام زمان تو مسجد جمکران چنین گله ای رو پیشیکی میکنه
و کسی رو نشون میده که فقط دعاش ظهور آقا بوده
حتما پیداش کنین و بخونینش
ممنون از پست زیباتون
یاعلی
پاسخ:
چشم
یاعلی

غربتــــــــــــــــــــــ...

این واژه ی غریب، همان واژه ای مرا یاد آن نور واحد می اندازد، یاد زهرا، علی ، حسن، حسین ...

همین واژه مرا یاد نامه ی مولایمان می اندازد به حبیب ابن مظاهر...

هعیییییییییییی

التماس دعا

پاسخ:
محتاجیم به دعا

حواست به دلت باشد..

آن را هرجایی نگذار..!!

این روزها دل را میدزدند

به دردشان که نخورد

به جای صندوق پست آن را در سطل

آشغال می اندازند

و تو خوب میدانی دلی که المثنی شد

دیگر دل نمیشود...

اینجور ک معلومه زیارت هم بودید قبول باشه ب مدد امام رضا

 

شرمنده خبر نداشتم

 

یا علی

پاسخ:
بله. رفته بودیم مشهد.
در دو پست قبلیم به این موضوع اشاره کرده بودم.
یاعلی
السلام و علیک یا شمس الشموس
جاتون خالی یکی دو هفته پیش مشهد بودم خدا قسمت کنه بازم برم

آآآآآپم
السلام علیک یا امام رئوف
رک و راست عزیز ای کاش همون نظرات خصوصی اتونم ، به صورت عمومی میذاشتید
می دونی
اگه کسی قرار باشه با چند تا شبهه پاش بلغزه بذار بلغزه ، طرف ما نباشه بهتره ، چون آدم بی سواد تو هر طیف و گروهی باشه نه تنها به سود نیست
بلکه به ضرر
آدم ها دارای عقل و شعور هستن ، حق انتخاب دارن ، حق دارن به سمت خیر برن یا به سمت شر ، خدا این حق رو از بنده هاش نگرفته ، من چرا بگیرم
اگه عثمان نظرات و جواب های شما رو تایید نکرده ، نشون دهنده شخصیت خودشه ، ببین شما چه ذهنیتی راجع بهش پیدا کردی ، چطور انتظار داری من به عنوان یه شیعه ، نظر و دعوت ایشون رو حذف کنم ، که مبادا خدای نکرده کسی از راه ، بیراه نشه ؟
.
.
.
بهترین کار رعایت انصاف و ادب هست در مباحث علمی ، هر کس این کار رو نکنه به هیچ کس جز خودش خیانت نکرده ، چون هم باید جواب گمراهی دیگران رو بده و هم جواب گمراهی خودش رو
البته این حس دغدغه و نگرانی و به فکر بودن شما قابل ستایش هست که باید با بیان محاسن و زیبایی های اهل بیت ، جان انسان ها رو به سمت حلاوت و شیرینی نور یقین راهنمایی کنی
کسایی که با نور بالا رانندگی می کنن ، راننده نیستن !
.
.
. اینم که گفتم تحریک نکن منظورم استفاده ادبیات مناسب و شیعه مدارانه بود باز هم ممنون رک وراست گفتم
۱۹ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۵۹ بربال پرواز
ممنون از حضورتون باافتخار لینک شدید....دوست داشتید منم لیتک بفرمایید.
سلااااااااااااااااااااااام
پاسخ:
علیک سلام
بهتر نبود آدرس وبتون رو می دادید؟
۱۹ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۵۱ بربال پرواز
سلام دوست عزیز
با موضوع "اقای عزیزتر از جان به روزم ومنتظر نظرات ارزشمندت هستم..

قشنگ بود

زیارتتون قبول

پاسخ:
ممنون.       قبول حق.
سلام
بسیار زیبا بود ...
زیارتتون قبول ....
راسی *دهه ی کرامت هم مبارک*

یاعلی
التماس دعای فرج
پاسخ:
علیک سلام
شما لطف دارید.
دهه ی کرامت بر شما هم مبارک.
یاعلی
ممنونم !
+ آپـــــــــــــــــــــم !

سلام باشه چشم تغییر میدم

 

خودمم زیاد دوست ندارم این منصب رو

پاسخ:
علیک سلام
ممنون که اون متن مورد نظر رو تغییر دادید.
سلام و ممنون از حضورتون
+با یک پست جدید در خدمتیم
*منتظر نظرات مفید شما *
در پناه حق

۱۹ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۲۹ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام علیکم

حرف حق که جواب ندارد

زیارتتان قبول
اجرتون با حضرتشان بابت کارهای زیبایی که در حق دوستانتون روا داشتید
تشکر میکنم 

خداقوت متن زیبایتان 
یاعلی(صلوات برای فرج)
پاسخ:
علیک سلام
قبول حق.
ممنون از نظر لطفتتون.
حیف که رک و راستی وگرنه می دونستم بهت چی بگم !
.
.
.
بعد آخرین باری که بهم گفتی دهنت بوی شیر میده
امشب به عشق تو دهنم بوی شراب و سیگار میده
واسه چی بچه های  مردم رو با این حرفا تحریک به
کار های ناپسند می کنید آخه
پاسخ:
کارهای ناپسند کجا بود؟ کدوم کارها؟
تحریک بچه ی مردم کجا بود؟
جان ما با ما رک و راست باش و حرف دلت رو بزن.
اگه لابلای حرف دلت فحشای ناجور داره، عیب نداره، حرف دلت رو خصوصی بنویس.
با ما رک و راست باش.
لطفا....
سلام
زیارت قبول
پاسخ:
علیک سلام
قبول حق.
سلام
برا اینکه این آخرین بارم نباشه با تبادل لینک موافقی؟!
مطالبی که نوشتید رو زیاد قبول ندارم هرچند نمیشه به مطالب شاعرانه ایراد گرفت.
از امام صادق روایته که نمک سفره تونو هم از ما بخواهید.
یا اگه به همه زیارت نامه ها نگاه بفرمایید متوجه میشید که چیزی جز درخواست و طلب حاجت از معصوم نیست.
ولی یکی مثل من حاجت دنیوی دارم و یکی مثل شما حاجت اخروی
کدوم یک باعث میشه امام ما غریب بشه؟!
این غربت فلسفه ای دیگه باید داشته باشه به نظرم
یاحق
پاسخ:
علیک سلام
مطالب شاعرانه ؟
ممنون از حضور و نظرتون.
یاعلی
ممنون از لطفتون  با تبادل لینک موافقید؟
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
سلام وبلاگ زیبا و با محتوایی دارید خوشحال میشم به کلبه حقیرانه منم سری بزنید
پاسخ:
علیک سلام
شما لطف دارید.
چشم. اومدم.
۱۹ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۱۵ جامانده از پرواز
سلام دوست عزیز
غربت امام رضا رو موقعی عمیقا درک می کنید که به مدینه مشرف شوید .
من یه کم اونور تر از شما بودم !!!
می گفتم با این همه دوست و عاشق که امام رضا علیه السلام دارن و این همه مخلص و خالص غریب نیستن دیگه !!! چون خیلی ها رو می دیدم فقط به عشق اقا می رفتن زیارت نه حاجات و ...
و فکر می کردم غریب امامانی هستن که زایری ندارن و قبرشون چشم و چراغی نداره !!!
بخدا وقتی مشرف شدم مدینه ....اونجا ...یاد قبر پر از چراغ و نور امام رضا کردم و صفای مدینه و ..اه چی بگم ...نمی دونید کنار قبر پیامبر چه جایی است . خدا نصیبتون کنه ... واقعا امام رضا علیه السلام غریبن . هر کس وارد مدینه می شه و کنار قبر پیامبر عظیم الشان اسلام قرار می گیره می فهمه که هر جای دنیا بجز اونجا غریبه. اونوقت امام رضایی که در مدینه بدنیا امده بود و از انجا دور شدند خیلی خیلی سخته .غربت امام رضا رو اینجا درک می شه کرد.  ... ولی هر کس دور از مدینه است غریب است و غربت امام رضا علیه السلام خداییش غربته حتی دنیا دنیا ادم مخلص و فدایی دورشون باشه غریبن . هوای مدینه و ارامش مدینه با دنیا عوض نمی شه. بیخود نبود اقا به اطرافیان فرمودند گریه کنید من دارم می رم و دیگر بر نمی گردم .بخدا برید مدینه یاد این حرف اقا بیفتید با تمام وجود غربت امام رضا را درک می کنید .
دعا می کنم خدا نصیبتون کنه .
پاسخ:
علیک سلام
کاش می شد کاری کنم که حس غربت رو احساس نکنن ...
ان شاء الله خدا نصیب همه مشتاقان کنه.
یاعلی
۱۹ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۰۱ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلام خداقوتــــــــــــــ
بارانی میشوم بعد میآیم اینجا این پست شما را میخوانم و درد دلمــــــــــ میگویم دلتنگتم امام رضا !
 
از خدا هم سرت شلوغ تر است
چه کسی داشته گدا این قدر

کرمت مایه خجالت ماست
کم نوشتم ولی چرا این قدر؟
مزد یک بار ما سه بار شماست
هیچ کس سر نزد به ما این قدر
وقت مردن بیا کنارم باش!
ظرف ما را مکن طلا این قدر
کربلای مرا به تو دادند
پس اذیت نکن مرا این قدر
این که عاشق شما شده ایم
کار ما بود یا شما این قدر...؟!

 یازهراکربــــــ بلاانشاالله

سلام

آخ که این عکس آخریه چقدر دل آدمو میبره !

غزل غزال شده سوی عشق در راه است !!!!!!

موفق باشید / یاعلی

در ضمن

با موضوع "سوریه قتلگاه اسلام "

آپم و منتظر نظر شما !

پاسخ:
علیک سلام
شما هم موفق باشید.

باسلام

من قبلا زیاد با این جمله سلام میدادم اما از وقتی که توفیق شد رفتیم زیارت سامرا و غربت اونجا رو دیدم، دیگه زبونم به سمت این سلام نمیره. سامرا در ظاهر هم که شده، غربتی بس عجیب داشت، خیلی عجیب تا نری و نبینی غربتش رو درک نمی کنی.

السلام علیکم یا علی بن موسی الرضا المرتضی علیه السلام و اولاد من بعده علیهم السلام . . .

یاعلی . . .

پاسخ:
سلام. دعامون کنید بلکه قسمت بشه و بریم ...
انفسکم .. عالی می نویسید .. 

مرسی که به کلبه ی حقیرانه ی من هم سر زدید . باز هم تشریف بیارید خوشحال میشم .
زیارت قبول
بله غریب هستن ،چون هنوز که هنوز باید حق شون رو اثبات کنیم نه شرح !
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۵۸ محمد حسین خانی کوثرخیزی
ایشون برای ما قریب هستن نه غریب
پاسخ:
ای کاش کاری می کردیم که ایشون، برای همه ی ما قریب باشند نه غریب ...
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۴۷ میــرزا حکیـم
سلام، خداقوت.. زیبا مینویسید.. نوشته بسیار زیبا و تاثیر گذاری بود.. زیارتتان نیز قبول..

باسپاس فراوان از حضورتان، یاحق/
پاسخ:
علیک سلام
ممنون از نظر لطفتون.

سلام واقعا همینه

درسته از امام رضا دلگیرم اما اقا تو اوج شلوغی غریبه

پاسخ:
علیک سلام
دلگیر ؟؟؟
سلام
زیارت قبول...

حضرت معصومه(س) : مردم مارا زیارت می کنند،
اما اطاعت نمی کنند.

قشنگ بود..

زیارتتون قبول..

 

السلام علیک یا غریب الغربا

پاسخ:
قبول حق.
ولی عجب سرعتی برای نظر دادن داریدا ...
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی