**** رُک و راست ****

** به وبلاگی پر از نوشته های " رک و راست " و بی رودربایستی خوش اومدید **

**** رُک و راست ****

** به وبلاگی پر از نوشته های " رک و راست " و بی رودربایستی خوش اومدید **

****   رُک  و  راست  ****

هنوز نمی دونم چرا من اینجام و یا اینکه، شما چرا اینجا هستین، ولی فکر می کنم یه مکانی رو پیدا کردیم تا بتونیم به راحتی فکرامون رو روی هم بذاریم. من هم آرزو می کنم میزبان خوبی باشم ...
اگه تا حدودی موفق شدم به آرزوم برسم، حتما خبرم کنید ....
نظر دادن رو فراموش نکنید، چونکه مایه ی حیات این وبلاگه ...
(و البته چه خوب می شد اگه برای زحمت دیگران ارزش قائل می شدیم و از کپی کردن مطالب بدون ذکر منبع، خودداری می کردیم!!)
راستی، برای راحتی شما عزیزان، از نوشتن مطالب بصورت "ادامه ی مطب" خودداری می کنم.

( ایمیل من: Rokorast.blog.ir@gmail.com )

یا زهرا

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

** امیدوارم به کسی برنخوره !!

سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴ ب.ظ
توی منطقه ی بالا شهر دیدمش.
دلم براش سوخت.
از فرط تعجب، خشکم زد.
باورم نمی شد که توی بالاشهر هم فقیر پیدا می شه...

خواستم یه مبلغی پول از جیبم در بیارم و بهش کمک کنم تا بتونه برای خودش لباس بخره.

اون پسر که متوجه نگاه چپ چپ من به خودش شده بود گفت:
معلومه که جهان سومی هستی. اگه آدم مدرنی بودی به زیباترین مد سال اینقدر چپ چپ نگاه نمی کردی. ناشی !!!



** تازه دوزاریم جا افتاد که بللللللللللللله!! این لباسا رو به خاطر مد پوشیده نه به خاطر فقر...
از حیرت و تعجبم، چیزی که کم نشد هیچ، تعجبم ده برابر شد...

چند روز بعد ...

توی منطقه ی پایین شهر دیدمش.
اصلا دلم براش نسوخت.
از تعجب خشکم زده بود.
باورم نمی شد که توی پایین شهر هم آدمای مدرن پیدا می شه ...

هرگز نخواستم بهش کمک کنم. حتی نگاه چپ هم بهش نکردم.

آخه ترسیدم برگرده و توی چشام زل بزنه و بهم بگه:
معلومه که جهان سومی هستی. اگه آدم مدرنی بودی به زیباترین مد سال اینقدر چپ چپ نگاه نمی کردی. ناشی !!!



باور کنید دیگه عقلم به جایی قد نمیده....

نمی دونم چرا اینقدر بی سواد شدم که حتی فرق مد و فقر رو نمی تونم تشخیص بدم...

البته اونایی رو که من می شناسم، احتمالا همین روزاست که بگن: بی سوادی هم مد روزه. آدمای مدرن باید بی سواد باشن.  سواد برای آدمای جهان سومیه !!!

یاعـــــلــــی

نظرات (۶۵)

۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۳:۰۴ رقیه دخترخانوم چادری
عالی بود ممنونم
خیلی مطالب جالب بود اخه طوری بود که نتونستم لینکت نکنم البته با اجازتون بهم سر بزن لینک ونظر هم یادت نره هر چند که به خوبی مطالب شما نیس.
پاسخ:
ممنون از نظر لطفتون.

یاعلی

سلام وبلاگتون عالیه.

خدا خیرت بده

اگه مایلید تبادل لینگ کنیم. موفق باشید.

یاعلی

۰۵ مهر ۹۲ ، ۲۳:۰۷ جلال الدین
مرد مومن چرا من صبح اومده بودم همشونم خوندم ولی حس نظر گذاشتن نداشتم

پاسخ:
من که علم غیب ندارم که بفهمم شما اومدید و رفتید.
بنظرتون من علم غیب دارم؟
واقعاچه دوره زمونه ای شده...






پاسخ:
منم موافقم.
عجب دوره زمونه ای شده ها ...
واقعاچه دوره زمونه ای شده...




پاسخ:
منم موافقم.
عجب دوره زمونه ای شده ها ...
۲۵ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۵۴ غریبه ی اشنا
سلام

بله دیگه برهنگی فرهنگه

پادگی لباس فرهنگه

چسبناک و بدن نما بودن لباس فرهنگه

ارایش و اصلاح کردن مردان فرهنگه

انچه اسلام و خدا هم میگه عقب افتاد گیه!!!!!!!!!!!!

دیگه خسته شدم از این دنیا

پاسخ:
علیک سلام
از این دنیا خسته نشید.
این دنیا به اصلاح کردن نیاز داره.
محکم و استوار بمونیم، تا اصلاحش کنیم...
موافقید؟
مدرن بودن یعنی بی سواد موندن!!
قشنگ بود

با سلام
بهره بردیم
خدا قوت...

ترافیک قدرت!...برخی برای آمدن و برخی دیگر برای ماندن به هر دری می کوبند!
[گل]

با سلام

نخوانده بر نگشتیم...

یا حق

۰۹ شهریور ۹۲ ، ۱۰:۵۲ میشه شفاعتم کنی پسرخاله

سلام بزرگوارسپاس ازحضورتان وممنون ازاین مطلب بیسارخوبت

التماس دعا

پاسخ:
علیک سلام بزرگوار
من دقیقا متوجه نشدم. سپاس از حضورم در کجا؟
ممنون از حضور گرمتون
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۲۷ نردبانی تا ..
سلام واقعا که همین طوره ....عالی بود
ღ♥ღ
..ღღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ
...ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღ♥ღღ
.......................ღ♥ღ
...........ღ♥ღ...ღ♥ღ
...........ღ♥ღ
...........ღ♥ღ.........ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ..ღ♥ღ.......ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ......ღ♥ღ.....ღ♥ღ.....ღ♥ღ
...........ღ♥ღ♥ღღ♥ღღ♥ღ♥ღ♥ ......ღ♥ღ
...........ღ♥ღღ♥ღ♥ღ♥ღღ♥ღღ♥........ღ♥ღ
....................................................ღ♥ღ
..........................@@..@@.............ღ♥ღ
..........................@@..@@.............ღ♥ღ
..............................@@................ღ♥ღ
..............................@@...............ღ♥ღ 
منم موافقم خیلی پست زیبا و با مفهومی بود اما کاش بتونیم راه حلی پیدا کنیم و فقط سرکوب نکنیم...

آپم خوشحال میشم بیاین...
بروزممممممممممممم

سلام یک دوستی میگفت وقتی یکی رو خیلی دوست داری با اون راحت باش مثلا هیچ وقت نمیگی آقای خدا میگی خدا... منم به این دلیل همیشه به اقای خامنه ای میگم سید علی...

ولی حق با شماست در آدرس وبلاگ باید از اول به این موضوع فکر میکردم...

ممنون از حضورت!!! و ممنون به خاطر تذکری که دادی

 باز هم به وبلاگ قشنگت میام

سلام من اومدم  وبت 20 حرف نداره  اگه  با تبادل لینک موافق بودی  وب منو  با نام سلام به هر چی عاشقه بلینک  خبرم کن تا منم بلینکمت   

للهم عجل لولیک الفرج


آقای جمعه های دلگیر ظهور کن
فکری برای این سفر راه دور کن
گر روزی آمدی و عاشقت نبود
یک فاتحه نوازش اهل قبور کن
یا صاحب الزمان
هم چاه سر راه تو دائم بکنیم
هم جمعه ز انتظار تو دم بزنیم
این نامه چندم است که تو می خوانی
داریم رکورد کوفه را می شکنیم


۰۸ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۳۹ سید علی موسوی

من میخواهم جور دیگری به این ماجرا نگاه کنم:

چه جوان رعنایی، چقدر به زیبایی اش اهمیت میدهد و چه بوی عطری در اطرافش استشمام میشود. چقدر خوب، نظافت را رعایت کرده است. اما چرا لباس پاره پاره پوشیده ؟ چرا در این وقت روز، الاف و بیکار در کنار خیابان نشسته؟ چرا آنطوری که  حزب اللهی ها و بسیجی ها دوست دارند لباس نپوشیده، چرا در کنار آن همه خوبیهایی که در اوست اما این چند نکته منفی در او وجود دارد؟
به خودم پاسخ میدهم، همه ما در کنار خوبیهای که داریم دارای اشکالاتی هم هستیم. ممکن است من آنطور که او لباس پوشیده نپوشم ولی مثل آن جوان هم بوی عطر نمیدهم. و یا ممکن است او دروغ نگوید ولی من گاهی دروغ میگویم. بنابر این به خودم نهیب میزنم که حواست باشد شاید آن جوان در درگاه الهی از تو بالاتر باشد. 
دوباره با خودم فکر میکنم که من و امثال من در اشتباهاتی که او دارد مقصریم. او هر طور که هست به خاطر کم کاری ما در آشنا کردن جوانان با دین و فرهنگ است. ای کاش فقط کم کاری میکردیم ولی متاسفانه گاهی آنها را دور هم میکنیم و بیش از آنکه جاذبه داشته باشیم دافعه داریم. 
تا زمانی که با دیدن جوانان دارای این نوع پوشش، فکر میکنیم با یک فقیر بیچاره برخورد کرده ایم نمیتوانیم آنها را درک کرده و با آنها ارتباط برقرار کنیم تا چه رسد به کار فرهنگی. 
و در پایان به خودم و شما دوستان میگویم که بیان یک اشکال و تاسف خوردن برای آن، کار آسانی است که هیچ دردی را دوا نمیکند. اگر معتقدیم که این پوشش غلطی است باید دلیل بیاورم تا جوانان را قانع کنیم و باید راهکارهایی ارایه دهیم که این مشکل را حل کند. و تا زمانی که علتهایی این ناهنجاری در جامعه ما وجود دارد نمیتوان جوانانی را که چنین پوششی دارند سرزنش کرد و نباید آنها را از خودمان دور کنیم. 
بنابر این خواهشا اگر کسی راه حل دارد ارائه دهد.


پاسخ:
راستش هر وقتی که اسم شما رو توی بخش نظرات می بینم دست و پام می لرزه. بس که شما دقیق، ظریف، ریزبینانه نقد می کنید.
واقعا خوشحالم از اینکه یه نقاد حرفه ای مثل شما ما رو نقد می کنه.

واقعا چی باید بگم؟   راستش، واقعا چی می تونم بگم؟
وقتی می بینم که دارید حرف حق می زنید، چاره ای جز سکوت دارم؟  چاره ای جز حرف نزدن دارم؟

کاملا حق با شماست.
خودم هم با برخوردی که با خیلی از دانشجو ها و جوون های با مد امروزی برخورد داشتم، احساس کردم بیش از اینکه اونا از ما دور شده باشن، ما از اونا دور شدیم...  ولی به هر حال این فاصله، از دو طرف ایجاد شده. بعضی از اونا هم زیاد منطقی به قضیه نگاه نمی کنن، درست مثل بعضی از ما.

خوشحالم که دوباره بیدارم کردید...
حرفتون رو قبول کردم، چونکه با تموم گوشت و پوست و استخونم به حرفتون اعتقاد دارم.   بهتر بگم، اعتقاد داشتم و دارم، ولی نسبت به اون غافل بودم.

ولی اینکه لباس پاره پوشیدن، تبدیل به مد جامعه بشه، چیزیه که حتی توی تخیلات دوران کودکیم هم نمی گنجه. الآن هم دقیقا خالی الذهن هستم که واقعا با چه هدفی این کار صورت می گیره.   توی هر جای این دنیا بگی فلانی لباساش پاره است، چه فکری می کنه؟ مگر غیر از اینه که فقر و نداری متبادر ذهنی خواهد بود؟ اولین چیزی که به ذهنش خطور می کنه، همین مسأله ی نداری است.

البته اگه به آخرای مطلبم دقت کرده باشید، من از قبل، دستام رو به نشانه ی تسلیم بالا کردم و خدمتتون عرض کردم که این نوشته، نوشته های یه آدم بی سواده ... به بزرگی خودتون، این آدم بی سواد رو ببخشید.

خدا آخر و عاقبت هممون رو به خیر بگذرونه.
امیدوارم شما که اینقدر زاویه ی دید فوق العاده ای دارید، هم ما رو هدایت کنید، و هم این عزیزان رو.
ان شاء الله.

یاعلی
۰۸ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۳۲ محتسب دربار
سلام
جالب بود!
مد...
بابا منم میگممممممممممممممممممممممممم
اما باور نمی کنن خب
سلام
جالب بود و تامل برانگیز..ممنون
سلام،با " جنایتکار داعیه ی دار صلح" به روزم

اینا که چیزی نیست 
از این بدترم وجود داره
پاسخ:
دعا می کنیم که همینش هم وجود نداشته باشه.
دلم میوه ی ممنوعه میخواهد...
تا از زمین بیرونم کنند...
این بار پرواز...
نه هبوط...
پرواز به سوی او...

با سلام
ممنون از حضور شما...
پاسخ:
علیک سلام
ما هم ممنونیم از حضور شما.
۰۷ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۴۵ بنت الهدی حسینی

اینها به اسم مدرنیته فرهنگهای غلط رو وارد جامعه ی ما می کنند.

و ما هم به دلیل عدم آشنایی و زیاده طلبی های فرهنگیمون با فراغ بال اینها رو قبول می کنیم.

خیال می کنیم تمدن یعنی پیروی از هرچه به ما عرضه شد.هرچه هرجا محبوب بود.هرچه غربی ها گفتند!

پاسخ:
حق با شماست.
۰۷ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۱۹ کتاب ها ی من

سلام دوست عزیز پاسخ شما را زیر نظرتان نوشتم

ممنون از حضورت

سلام
بسیار زیبا و جالب بود...
ممنون :)
یاعلی
التماس دعا
سلام بزرگوار
مثل همیشه زیبا نوشتید . منم یه روز یه مد عجیب ،غریب دیدم ، دیدم طرف لباسش رو عوضی پوشیده ، خواستم بهش بگم ، نمی دونم چی شد که نگفتم ، اما بعد فهمیدم این مد روز بوده !!
با مطلب « جنایتی دیگر از تکفیری ها » به روزم
سلام،کسایی که کورکورانه از مد تبعیت می کنن،فقر فرهنگی دارن،فقر اعتماد به نفس،فقر عقلانیت،فقر...
پاسخ:
علیک سلام
تا حدودی حق باشماست.
فکرش بکن 25 سال دیگه رو ؟
چه درکی پیدا کنی
ترسناکه
اگه میشد تو بلاگت یه قبر می کندی
همین جا هم مراسم می گرفتی
وای چه حالی میداد
همه نظر میدادن ،تسلیت می گفتن،
 ولی تو دیگه نمی تونی نظر بدی چون هر چی نظر داشتی و می تونستی دادی !

سلام شما که کامنت بنده رو تایید نفرمودین تا جوابش رو بدم


که

.

.
.
.منو این همه هنر محاله محاله
پاسخ:
سلام 
شما نظر قبلیتون  رو در قسمت نظرات مطلب  "یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی" نوشته بودید.
لذا پاسختون همونجا داده شده.
یاعلی
آمیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییین
عوضش میان وب شمااااااااااااااااااااااااااااااااااا
خوب دیگه ما خوشحال میشیم...چه فرقی داره..هدفها مشترک
خواهششششششششششششششششششششششششش

قابل شما رو نداشت.
الهی قسمت تموم آرزو مندان بشه...
پاسخ:
الهی که بشه. حالا که دارید دعا می کنید، دعا کنید که اینترنت من قطع و وصل نشه.
دستتون درد نکنه.
حالا واقعی شد؟؟؟؟؟؟بیاین خب
یاد یک حکایتی افتادم که شاید یه جورایی مربوط باشه....بمن چه..ی کم فکر کن!
میگن یه زمانییییی...حالا زمانش مهم نیست....
«یه معلول در مسیر رفت و آمد کاروان ها نشسته بود، مردی از راه گذشت و به عقل ناقصش رسید که او را به مقصدش برساند؛ پس سوار بر مرکبش کرد... در یک چشم بر هم زدن دید که مرکب از کف داده!
با صدای بلند گفت: لحظه ای درنگ کن..پس راکب بماند؛
با او گفت اسب نوش جانت..ولی به کسی نگو که چگونه آن را بدست آورده ای ... چرا که دیگر هیچ کس، پیاده ای را سوار نمی کند!»
گویا در این روزگار دیگر جایی برای واژه «فرق» وجود ندارد!!
پاسخ:
آفرین.
خیلی جالب بود.
یاعلی

سلام

ممنون از حضورتون

وبلاگ باارزشی  دارید.امیدوارم که موفق باشید.

باافتخار لینک شدید.

سلام دوست عزیز.
حقیقت تلخی بود...
منکر را با بسته بندی زیبا و با مارک"مد"به منو شما می اندازند!!!
کی ازین تجارتِ بی سود دست بر خواهیم داشت نمی دانم!!!
یاحق
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۰۲ سیّدمیلاد موسوی
حرص نخور، صلوات بفرست ♥
پاسخ:
اللهم  صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

یاعلی
به سلامتی پسرا
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۱۷ زهرا رستگار
از بالا تا پایین سیاه میپوشم!!
ما مصیبت زده ایم..
چندی پیش.. حیای مردم شهرم به دار فانی پیوست!!

ممنون از حضورتون در "رستـــگار"...
پاسخ:
جالب بود. آفرین
سلام
زیبا بود
اما دردناک...
خیلی دردناک...
پاسخ:
واقعا درد ناک ...
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۴۷ جستجوگر معرفت
الهی خدا بگیرتمون پرتمون کنه تو راه راست!!!
اینجوری حرف حالیمون نمیشه!
پاسخ:
الهی آمین .
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۲۳ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
سلام
آفرین زیبانوشتین..

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
پاسخ:
علیک سلام
شما لطف دارید
سلام

واقعا آدم تاسف میخوره


گاهی آنقدر نگران رسیدنیم که مهمترین چیز را از یاد می بریم: باید حرکت کنیم تا برسیم.
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۲۴ محمدجواد کرامتی
سلام
وقت نداشتم
ولی حالا بهروزم و به روز!
امیدوارم به کسی برنخورد
اما
شیطان هم آدم‎های خودش را دارد...!

پست خیلی جالبیه.. واقعا همه چی یه جوری شده!!!!!!!!

ممنون که بهم سر زدین

۰۶ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۵۱ رایحه خوش اندیشه
شاید مدهای امروزی مثل خود این دنیا تنگ باشه - و طالبش هم شاید خیلی باشه -
اما تعداد مهم نیست - چون مدی که خدا از کمتر ها دوست داره . اینه .. مد خاکی---
توهم مد خاکی باش تا تو دنیا و آخرت -نه . تو دل خدا جا وا کنی
سلام مطلب زیبا بود مام بیسواد شدیم!! نمی دونیم مد کدومه!!
بله شما درست میفرمایین!!!
منم موندم چطوری میشه اینا رو از هم تشخیص داد
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۱۸ ஜ۩۞فرشتــــA3MANـــه ۞۩ஜ
گاهی بی صدا نگاهت میکنم …
مرا ببخش برای این نگاه های پنهانی ،
شاید اگر بغضم فرو نشیند
صدایت کنم …

خیلی جالب بود ممنون که سر زدی 
سلام.خوبین؟
به نظر من تعجب نداره....باید دلمون براشون بسوزه...
اشتباه نکنیم اونها هم فقیرن:فقر قرهنگی.....فقر محبت...فقر توجه....
نمی خوام رفتارشون رو توجیه کنم اما وقتی اون ایمانه نباشه واسه رسیدن به اون خواسته ها همین براشون راه درست..

ممنونم ازتون خوب پردازشش کردین.یاعلی..
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون از حضورتون و همچنین نظر تون ..
یاعلی
نشنیدی میگن طرف کلش بوی قرمه میده. این یارو هم همون بو رو میده!
پاسخ:
آهان.
اولش فکر کردم می گی کله ی من بوی قرمه سبزی می ده...
خب زودتر می گفتی !!
یاعلی
سلام

آره داداش

بنده که به شخصه بصورت بسیار پیچیده ای عقب افتاه و متحجر و امل و ازین صوبتا هستم به قول دوستان!

یادش بخیر
تو دانشگاه ازین چیزا زیاد بمون میگفتن (ر.ک: http://shaghayegh313.blogfa.com/post/240)

حرف ما هم همین فرهنگ عمومی جامعست.
اصن یه جوری شده به جایی که خیلیا خجالت بکشن از کارشون ما باید خجالت بکشیم که اون کارارو انجام نمیدیم.
بهرحال خوشحالم که دغدغه این جور مسایل رو داریم.

داداشم باید حسابی کار کنیم برای اصلاح خودمون و بعد هم جامعمون. من که به این نتیجه رسیدم اینجوری نمیشه!

حسابی دارم برنامه ریزی میکنم برای فعالیتهای اجتماعی و این صوبتا که بلطف خدا موثر باشیم تو جامعه
باید برای هم دعا کنیم

راستی نمیشناسم شمارو(شما منو میشناسی؟!)

بهرحال از همصحبتی با شما خوشحالم

یاعلی
پاسخ:
یاعلی
سلام

اینجور که پیداست شمام ازین آدمای اُمُل عقب افتاده ی خشک مقدس از دنیا عقب مونده ی متحجر..... هستینا!


آخه این روزا که جای این حرفا نیست داداش من!!!!

جوونا باید خوشی کنن جوونی کنن!
این حرفا مال ما پیرمرداس....


خدا به خیر وضع جامعمون رو!

والا بعضی این آقایون یه کارایی میکنن و یه لباسایی میپوشن و یه آرایشی میکنن که مام دیگه رومون نمیشه به خودمون بگیم مرد!

والا................

پاسخ:
علیک سلام
با این یه تکیه ای که گفتی "والا بعضی این آقایون یه کارایی میکنن و یه لباسایی میپوشن و یه آرایشی میکنن که مام دیگه رومون نمیشه به خودمون بگیم مرد!" خیلی حال کردم.
اگه یه کم دقت کنی می فهمی که منم منظورم همینه دیگه ...   در این زمینه هم عقیده ایم. پس معلومه هر دوتاییمون عقب افتاده و متحجریم . نه؟

حرف من فرهنگ عمومی جامعه است ...   از لحاظ فرهنگی به این قضیه نگاه کردم. چه فرهنگ ایرانی و چه فرهنگ اسلامی ... فرقی نمی کنه.

بالاخره ممنونم از رک و راست بودنتون.
یاعلی
خدا مارو هم به راه راست منحرف  کنه!
پاسخ:
الهی آمین
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۲۸ محمد حسین خانی کوثرخیزی
:)
از بی جایی زدن به اینجا
سواد این آدمای مدرن (البته حیف مدرن به اینا بگی ) الانشم کم از بی سوادی نداره (البته من تو حیطه علوم انسانی میگم به بقیه اش کار ندارم چون اطلاعیم ندارم )
و این نقد دیگه خیلی حرفه ای هستش و نمیشه گفت ایراد به این متن  زیبا و قشنگ و دقیق
اونم اینه ناخودآگاه از واژه هایی استفاده کردی ، که مابه از خارجیش سخت گیر میاد
نه اینکه گیر نیاد ولی این بالا بودنش من یکی رو اذیت می کنه واسه نماد بودن این تفکر مزخرف حتی بالای هام اذیت میشن وقتی تا میگی بالا یه چیزای بدی متصور میشه
من کلن از این برچسب ها خوشم نمیاد
چی می شد اصلاحش کنم ( وبگما مبتلا به خودمم هست تو نوشته ها )
ولی جدن باید این تصورات ذهنی رو اذیت کرد
اینا هم یه جور رنگ پرستی جدید مثل آپارتاید سابق
از این بحث که بگذریم
جهان سومی عااااااااااااااااااالی بود البته تو با توجه به اعتقادات جهان اولی هستی
فهمیدی چی میگم ؟

سلام

پیف بو میاد. بوی قرمه سبزی.

پاسخ:
یعنی چی؟
خیلی فلسفی حرف زدید. بابا زیر دیپلم حرف بزن تا ما هم بفهمیم.
یاعلی
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۲۱ پلڪــــ شیشـہ اے

سلام علیکم

خیلی جالب بود

عسل تلخ واقعیت این روزها ...

فقیر بدبخت مدرن ...

یا

مدرن بدبخت فقیر ...

نمیدونم

بعضی وقتا بعضی صوبتا باعث میشه آدم ترجیح بده لال باشه ...

خدایِ من ...

من چه قدر از داشته هایی که بهم دادی رو مظلومانه از دست دادم و شدم مستضعف

ولی ای کاش این حقه گرفتنی بود ... میگی حق گرفتنیه ... آره میدونم باید حقم رو از ظالم بگیرم

ولی وای به روز من که ظلمت نفسی ... وای بر این مَن ظالم من ... حالا باید چه جوری حقم رو از این مَن بگیرم  ... وای بر من ...

خدایا ببخش من رو که فقط به خودم ظلم کردم

 

خداقوت

یاعلی(صلوات برای فرج)

پاسخ:
ممنون از حضورتون
حق باشماست. قشنگ نوشتید.
یاعلی
دیگه حالا اگه بخوایم به فقرا هم کمک کنیم باید حواسمون جمع باشه تا اشتباه نگیریم
پاسخ:
منم دقیقا منظورم همین بود ..
یه حسی بهم میگه شما اقا نمیتونی باشی .یه خانومی :-)
نمیدونم چرا !!!!!!
پاسخ:
عجب حس باحالی دارید شما.
دمش گرم.
لایک زدم!
پاسخ:
دمت گرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی