**** رُک و راست ****

** به وبلاگی پر از نوشته های " رک و راست " و بی رودربایستی خوش اومدید **

**** رُک و راست ****

** به وبلاگی پر از نوشته های " رک و راست " و بی رودربایستی خوش اومدید **

****   رُک  و  راست  ****

هنوز نمی دونم چرا من اینجام و یا اینکه، شما چرا اینجا هستین، ولی فکر می کنم یه مکانی رو پیدا کردیم تا بتونیم به راحتی فکرامون رو روی هم بذاریم. من هم آرزو می کنم میزبان خوبی باشم ...
اگه تا حدودی موفق شدم به آرزوم برسم، حتما خبرم کنید ....
نظر دادن رو فراموش نکنید، چونکه مایه ی حیات این وبلاگه ...
(و البته چه خوب می شد اگه برای زحمت دیگران ارزش قائل می شدیم و از کپی کردن مطالب بدون ذکر منبع، خودداری می کردیم!!)
راستی، برای راحتی شما عزیزان، از نوشتن مطالب بصورت "ادامه ی مطب" خودداری می کنم.

( ایمیل من: Rokorast.blog.ir@gmail.com )

یا زهرا

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

** عادتی قابل تأمل ...

چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۳۴ ق.ظ
خدایا !!
پرودگارا !!
چند خواهش دارم، چند دعا، چند التماس،

خدایا، اجناس و وسائل کهنه و به درد نخور را در زندگی ما، روزافزون بفرما !!

پروردگارا، جیب های ما را، از اسکناس های غیر قابل استفاده، لبریز کن !!

یا ربنا، پول های پاره و بلااستفاده را، نصیب ما بگردان !!

خدایا، حتما می پرسی، چرا؟؟؟



چونکه ما آدمها، به بخشیدن چیزهای کهنه و به درد نخور ، 
عادت کردیم ...

و خودت بهتر میدانی که ما آدمها، به یک چیز معتقدیم:
ترک عادت، موجب مرض است.

تنها درصورت برآورده شدن این حاجتهاست، که صفت بخشش، در بین بندگانت باقی خواهد ماند !!

چه خوب گفت مولایمان علی علیه السلام، که هرچه را که برای خود می پسندی، برای دیگران هم بپسند و هرچه را که برای خود نمی پسندی، برای دیگران هم مپسند ...

یــــــــاعــــــــلـــــی
موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۳۰
*** رک و راست ***

کهنه

عادت

دعا

التماس

بخشش

نظرات (۳۰)

جدا همینطوره
پاسخ:
ای کاش اینطوری نباشه ...
۰۳ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۰۵ علی حسین احمدی
سلام خیلی عالی بود واقعا خوشم اومد این واقعیت جامعه است که فرمودید وما این آیه ی شریفه را از یاد بردیم
لن تنالواالبر حتی تنفقوا مما تحبون.
پاسخ:
خواااااهش
۰۳ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۰۶ سجاده ای که دلش آسمان می خواست...
هیچ چیز مثل نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد و او را خوار نمی کند ،
 پس نماز بخوان و بینی شیطان را به خاک بمال .

حضرت مهدی (عج)
پاسخ:
چشم عزیزم.
سلام
ممنون از حضورت
بازم تشریف بیار
منتظریم
مطالبتون زیباس ...

بیشترشو مشاهده کردم

یکمم خلاقیت توش بخرج بدید قشنگ تر میشه
پاسخ:
چشم. حتما

یکبار در تاکسی نشسته بودم . نفر جلو هنگام پیاده شدن یک اسکناس پاره ی وصله ای و به قول معروف از جنگ برگشته به راننده داد و راننده هم بدون آنکه چیزی بگوید یا حتی ناراحتی در چهره اش آشکار شود ، آن را گرفت و بقیه ی پولش را پس داد . تعجّب کردم . آخه راننده ها خیلی ناراحت میشن از پول پاره پوره . وقتی تاکسی راه افتاد ، خود راننده به حرف آمد و گفت : من با خدای خود عهدی کرده ام و معامله ای نموده ام . گفته ام : خدایا من با بندگان تو سر و کار دارم و آنها هم که همیشه پول سالم و نو همراهشان نیست . من هر گونه پولی بدهند ، با خوشرویی قبول میکنم . تو هم اعمال پاره و پوره و خراب و فرسوده ی مرا قبول کن...

پاسخ:
عجب.
جالب بود. خدا کنه اصلا اعمال پاره و پوره ای اصلا نداشته باشیم که خدا بخواد ببخشه.
یاعلی
سلام با افتخار لینک شدید .
اگر من رو قابل دونستید  می توانید با نام Evening Starلینک کنید.
از پدرم آموختم که دریا باشم... دریای آزاد برای همه؛
و پدربزرگم را می بینم که اقیانوس سخاوت است!!
کاش فرزندانم لااقل چشمه باشند...جوشان..
پاسخ:
آفرین. خیلی زیبا بود.
۳۱ مرداد ۹۲ ، ۰۶:۳۵ سجاده ای که دلش آسمان می خواست...
محرم نمی شود به مناجات نیمه شب

هرکس که رو به محفل نامحرمان کند
پاسخ:
عالی بود

بازم سلام

مرسی خانمم 99 ساله ازقم. ممنونم از جنبه فراوونتون. ببینید جناب رک وراست منظورم از نت نداشتن عدم دسترسی به ای دی اس ال بود.چون با نت گازوئیلی جواب به کامنتا سخته. بهرحال خواستم بگم غذای شور برای معده و کلیه ضرر داره دیگه نمیتونید بفروشیدشون. بنده هم شاگرد این بزرگوار بودم و هستم استاد منطق من بودن. ارادت هم دارم بسیار بسیار. همه تعریفای شما رو n برابرشو قبول دارم. اما عرضم این بود که شکیل و در خور ادبه که آدم  تقاضاش رو زیبا بیان کنه ... همین!

پاسخ:
باز هم علیکم السلام
به روی چشم.
هم غذای شور، هم غذای ترش، هم غذای شیرین، همشون اگه اعتدال در مصرفشون نباشه و زیاده روی کنیم، برامون ضرر داره.
نمی دونستم ایشون منطق هم تدریس می کنن. شما ارادتم رو به ایشون ده برابر کردید.
چشم، اگه از این به بعد خواستم برای ایشون کامنت بذارم، به جوری می نویسم، که انگار دارم به خسرو پرویز یا ناصر الدین شاه نامه می نویسم.
شوخی کردم، ممنون که با انتقاداتتون ما رو به بهتر بودن، بهتر شدن، بهتر موندن کمک می کنید.
بازم می گم حق با شماست. در کامنت گذاری برای این عزیز، اندکی زیاده روی کردم.
ممنون
یازهرا



سلام
چقدر خوب گفتید.
واقعا هم که ما از انفاق و بخشش فقط همینشو خوب بلدیم!!!انفاق اون چیزی که دوسش نداریم یا نیازی بهش نداریم!!!

۳۰ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۴۸ حکایت بی پلاکها
به روی چشم اصلاح کردم..
پاسخ:
باز هم ممنون.
۳۰ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۰۷ حکایت بی پلاکها
سلام برادر...اصلاح کردم...

یاعلی..التماس دعا

پاسخ:
علیکم السلام . ممنون
سلام:
مرسی خوب بود..
ایشالله بتونیم به حرف هایی که بلدیم و میخونیم عمل کنیم...
التماس دعا
یاعلی
پاسخ:
علیکم السلام
ان شاء الله 
بلکه با دعای شما .
سلام
دقیقا همینطوره و این مصداق انفاق نیست زیرا انفاق یعنی چیزی رو که خودت دوست داری ببخشی
پاسخ:
دقیقا ...
۳۰ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۵۲ قاصــــــــــــدک

سلام دوست عزیز....ممنونم از دعوتتون

با افتخار لینک شدین...

یا زهرا

پاسخ:
علیکم السلام
تا این لحظه، ما که چیزی ندیدیم. ولی به هر حال ممنون
یاعلی

سلام

ببخشید من خیلی آدم رکیم اینجام که وبلاگ رک وراسته. پس یه چیزی میگم به دل نگیرین لطفا: با خودتون احتمال نمیدین آقای کوهپایه مسافرت باشن و دسترسی به نت نداشته باشن که براتون کامنت بذارن؟! چه وضعیه آآآااااقا؟! شما میخواید بیان نظر بدن یه بار بگین نه که انقدر عجز و ناله کنین بدم میاد یکی خودشو هی کوچیک کنه بله مقام استادی سرجاش وقابل احترام فراوانه اما شما که نباید به خاطر اینکه نظر استاد و دوستان رو بگیری خودکشی کنی. انتحارم حدی داره دیگه!

پاسخ:
علیک سلام آقا یا خانم مرسی.
چرا ناراحت بشم؟ رک و راست باشید. عیبی نداره.
اولا وقتی نظرم تأیید شده و نمایش داده می شه، یعنی چی؟ یعنی اینکه ایشون نظرم رو مطالعه کردند. آخه نظر دادن در وب ایشون نیاز به تأیید ایشون داره.
اگه اشتباه می کنم، رک و راست باشید. بفرمایید.
ثانیا جناب آقای کوهپایه، از اساتیدی هستند که هم استاد اخلاق و هم استاد ادبیات بنده هستند.
من دو سال پیش شاگرد ایشون بودم و هم اکنون هم به این شاگردی افتخار می کنم.
به قدری ایشون رو قبول دارم که اگه بگن، وبلاگت رو ببند، حتما قبول می کنم و إن قلت نمیارم. چون می دونم کارشون درسته.
نظر ایشون برام خیلی خیلی خیلی خیلی اهمیت داره.
شده خودکشی کنم یا اینکه جفت کلیه هام رو بفروشم، تا نظر ایشون رو بدونم این کار رو می کنم.
امیدوارم با ایشون آشنایی داشته باشید تا بفهمید من چی عرض می کنم...   (تو مو می بینی و من پیچش مو)
ولی در کل حق با شماست.
در زمینه ی کامنت گذاشتن برای این استاد عزیز و دوست داشتنی، کمی زیاده روی کردم.
بازم ممنون که باهام رک و راست بودید.
راستی یه آدرسی، چیزی اعلام کنید،تا در صورت پاسخ دادن به نظراتتون، اطلاع رسانی کنم.
یاعلی

۳۰ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۶ بیقرار شهادت
سلام
بسیار عالی
ممنون از حضورگرم شما
پاسخ:
همچنین
راستی امرتون اطاعت شد...تغییرش دادم.اما عنوانش همون بودااااااا.فقط این مدل جذاب تر ...
پاسخ:
ممنون خواهرم
سلام
آفرین ...عالی بود.جالب ترش ابنه که اغلب این وسیله های بنجل رو میبریم مسجد ...خونه ی خدا....واقعا که تاسف داره.
پاسخ:
واقعا تأسف داره....
واقعا ...
۳۰ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۲۳ حکایت بی پلاکها
سلام..ممنون از حضور سبزتون و از تیز بینی شما....

یا علی..التماس دعا

پاسخ:
محاجیم به دعا برادر
۳۰ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۵۶ حمید اسماعیل زاده
بله همون که سرکار مرسی فرمودند.
زیبا بود.
پاسخ:
خوااااهش
۳۰ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۰۶ زندگی زیباست (غریبه آشنا)

سلام

درسته ،ما عادت کردیم کهنه ها را بخشیم و توقع نو داریم

 

۳۰ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۳۳ طلبه ی بی سواد

سلام علیکم


یادم رفته بود که بگم لینکیدمتون .

موفق باشید.


یا علی

پاسخ:
تشکر و سپاس فراوان
سلام همسنگر ممنون که سر زدین

با تبادل لینک موافقید؟
پاسخ:
در خدمتیم
الــــهــی! ای خدای من

چه کسی فرو رفته تر از من در باطل،

و پر تلاش تر از من در اقدام به بدی است،

آن گاه که بر سر دو راهی دعوت تو و دعوت شیطان قرار گرفته است،

با آن که او را به خوبی می شناسم

و دشمنی اش را به یاد دارم،

دعوت او را بر می گزینم!

و در همین حال، به یقین می دانم

که دعوت تو فرجامش بهشت

و دعوت او سرانجامش جهنم است.!!!

-----------------------------
فرازهایی از صحیفه سجادیه


باسلام خدمت شما
ممنون از اطلاع رسانی دقیقتان
مطلب بسیاززیباوپرمحتوایی بود وای کاش ماانسان ها کمی این خصلت زشت خساست وتنگ نظری رااز خود دورمیکردم تا به جای دادن اشیای کهنه وسکه که الان هیچ ارزشی درجامعه ندارد اشیای ارزشمندخودمان را به نیازمندان میدادیم.
ممنون از حضورگرمتان
منظره نظرات بعدیتان هستم.
بدرود
پاسخ:
علیک سلام
ممنون که ما رو قابل دونستید و تشریف اوردید.
چشم. اگه عمری باقی بود، در خدمتیم.
یاعلی
سلام بزرگوار
مطلب جالبی بود ، واقعاً همین طوره .
راستی پرسیده بودید که شعر بالای وبلاگم از کی هست ؟ راستش رو بخواید خودم هم نمی دونم .
با مطلبی جدید به روزم ، قابل دونستید سر بزنید
پاسخ:
علیک سلام
در خدمتیم.
چشم.

بسمه تعالی

سلام وبلاگ خوبی داری

از اینکه اومدی به وبلاگم  از شما تشکر میکنم

وبللاگ تون لینک شد

با تشکر

یا علی

پاسخ:
به نام خدا
علیک سلام
ممنون که اومدید.
یاعلی

من خسیس تر ها رو فقیرتر می‌دونم
پاسخ:
شاید ...

سلام

پلاستیک کهنه، دمپایی پاره، یخچال خراب ... خریداااااااااریم.آی وبلاگ دار زنبیل رو بردار بیار

پاسخ:
سلام
ممنون که اومدید.
وبلاگدار زمانی زنبیل همراه خودش می بره که قصد خرید داشته باشه، نه قصد فروش لوازم کهنه !!
مگر اینکه قصد فروش زنبیل رو داشته باشه !!
بی خیال ...  چییییی گفتم !!؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی