**** رُک و راست ****

** به وبلاگی پر از نوشته های " رک و راست " و بی رودربایستی خوش اومدید **

**** رُک و راست ****

** به وبلاگی پر از نوشته های " رک و راست " و بی رودربایستی خوش اومدید **

****   رُک  و  راست  ****

هنوز نمی دونم چرا من اینجام و یا اینکه، شما چرا اینجا هستین، ولی فکر می کنم یه مکانی رو پیدا کردیم تا بتونیم به راحتی فکرامون رو روی هم بذاریم. من هم آرزو می کنم میزبان خوبی باشم ...
اگه تا حدودی موفق شدم به آرزوم برسم، حتما خبرم کنید ....
نظر دادن رو فراموش نکنید، چونکه مایه ی حیات این وبلاگه ...
(و البته چه خوب می شد اگه برای زحمت دیگران ارزش قائل می شدیم و از کپی کردن مطالب بدون ذکر منبع، خودداری می کردیم!!)
راستی، برای راحتی شما عزیزان، از نوشتن مطالب بصورت "ادامه ی مطب" خودداری می کنم.

( ایمیل من: Rokorast.blog.ir@gmail.com )

یا زهرا

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

** خر شدن فقط به قیمت سیگار دود کردن !!

پنجشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۴:۵۲ ب.ظ

(( باز هم امیدوارم به کسی بر نخوره!!    کلی با خودم کلنجار رفتم که این مطلب رو بنویسم یا نه!  بالاخره توکل بر خدا کردم و نوشتمش. فقط امیدوارم به کسی برنخوره !!    ))


اینجا یه سوپر مارکته.   همه چی آروم بود تا اینکه پدر و پسری پاشون رو گذاشتن توی مغازه.

پسرک طوری سرفه می کرد که گویا با تنگی نفس دست و پنجه نرم می کنه. سینه اش صدای خس خس می داد.


*  پسرک، سرفه کنان و با مظلومیتی هرچه تمامتر، رو به پدرش کرد و گفت:  بابایی! برام از این کلوچه 500 تومنی ها میخری؟

*  پدر با خشونت هر چه تمام تر رو به پسرش کرد و گفت: نه!  حرف مفت نزن!


*  پسرک گفت:   بابایی!  تو رو خدا !!!    گرسنمه...  از صبح تا حالا هیچ چی نخوردم!  فقط 500 تومن !

*  پدر بعد از یه نگاه خشمگین و زدن یک سیلی محکم توی گوش اون پسرک بینوا گفت:  گفتم نه!  صبح تا شب مثل خر کار می کنم، اونوقت بیام بریزم توی شکم  تو که دو ساعت دیگه، همشو توی توالت خالی کنی!!!  نه!  من برای این پول عرق می ریزم و زحمت می کشم. مثل خر این ور و اون ور می رم تا دو قرون پول در بیارم. اونوقت تو می خوای کلوچه کوفت کنی؟


*  پسرک در حالیکه به شدت سرفه اش گرفته بود، گفت: غلط کردم بابایی !   ممنونم که صبح تا شب برام زحمت می کشی! من راضی نیستم پولت رو به خاطر من حروم کنی !

*  پدر بعد از اینکه تمام عصبانیتش رو روی پسرک بینوا خالی کرده بود، رو به فروشنده کرد و گفت:   آقا...!    آقا...!   لطف می کنی سه بسته از اون سیگاراتون بهم بدین؟ خب باید چقدر تقدیم کنم؟  اینم 4200 تومن ، خدمت شما ...



اون موقع بود که با خودم گفتم: چقدر خوبه آدم صبح تا شب به قول خودش مثل خر کار کنه، تا هم پولش رو دود کنه، هم صدای سرفه های پاره ی تنش رو گوش کنه ...

چقدر خوبه که آدم به خاطر 500 تومن، صورت پاره ی تنش رو با سیلی نوازش کنه و اونوقت خودش مبلغی بیش از 8 برابر اون رو خرج دود و دمش کنه !!!

واقعا حیرت آوره ...


خر شدن یا نشدن،   مسأله این نیست.   مسأله اینه که چرا و برای چه چیزی یا چه کسی؟

خدای نکرده اگه یه آدمی قراره یه روزی خر بشه (یعنی خودش رو خر بدونه)، بهتر نیست برای خانوادش خر باشه تا اینکه برای دود و دم ؟

عرق ریختنی که نتیجه اش ناراحتی خونواده و دود کردن تمام زحمات آدم باشه، نمی دونم چه اسمی رو می شه روش گذاشت ...


( مخاطب این حرفا، فقط قهرمان نقش اول همین داستانه! همون آقای سیگاری!  یه وقت به کس دیگه ای برنخوره !!)


ناخودآگاه یاد یه حدیث و یه آیه افتادم.

آیه ی 195 سوره ی بقره:  وَ لا تُلْقُوا بِأَیْدیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ وَ أَحْسِنُوا إِنَّ اللهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ.

خودتون رو با دست خودتون به هلاکت نیندازید، نیکی کنید که خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

مولایمان امام علی علیه السلام چه نیکو فرموده اند که:

مَنْ ساءَ خُلْقُهُ مَلَّهُ اَهْلُهُ.    هر کس بداخلاق باشد، خانواده‏اش از او خسته می‏شوند.


یـــــــاعـــــلـــــی

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۰۷
*** رک و راست ***

نظرات (۴۸)

مصرف کننده ها رو باید امر به معروف کرد نه لعنت

امیدوارم همه به این برسن
27 سالمه.
12 سال هست که سیگار می کشم. همیشه هم ازدیگران سیگار کشیدنم رو مخفی نگه داشتم.
راستش دیگه بریدم.
کسایی که سیگاری نیستند نمی دونند من چی می گم. اما اون پدری که پولش رو به جای خرج کردن برای بچه ش خرج سیگارش می کنه خیلی آدم مضخرفیه.

پاسخ:
ان شاء الله روزی برسه که توی همین بخش کامنت بذارید و بگید که دیگه سیگار نمی کشید و اونو برای همیشه ترکش کردید.
ان شا الله به همین زودی.
یاعلی
موفق باشید
سلام 
خدااااااااااااایا
زمینت بوی گند میدهد
واقعا درد داره این داستان
درد داره آدم بودن در میون اینهمه گرگ صفت
خدایااااااااااااا
آسمانت چ طعمی ست!!!!!!!.....من زیادی زمین خورده ام

مرسی از نگاه گرمی ک ب وبلاگم داشتی بازم منتظره حضوره گرمت هستم
وبلاگت عالیه
علی یارت
پاسخ:
علیک سلام
عجب دل پری دارید شما !!

ممنون از نظر لطفتون.
یاعلی
درد دل کسایی که پدرشون سیگاری بوده رو شنیدم میگفتن که برای دادن پول یه دفتر و قلم جون به لبشون میکردن و راحت همون پولو برای سیگار دود میکردند
ولی این یکی دیگه خیلی وحشتناک بود
جان من بگو واقعی نبود
پاسخ:
حقیقت هم همینه که فرزندان خانواده های سیگاری واقعا عذاب می کشن.
خدا والدین اونا رو به راه راست هدایت کنه.
واقعی بود ؟؟واقعیه واقعی؟؟؟
آخ خدای من نفسم درنمیاد...
پاسخ:
حدود 90 درصدش.
سلام

وقایع زندگی دو دسته اند:
اگه خوش بگذره، اسمش خاطره ست؛ اگه سخت بگذره، اسمش تجربه ست!
پاسخ:
علیک سلام
ممنون از حضورتون
اول گریه کردم.
دوم دعا کردم.
سوم: شنیدم توی دود سیگار 4هزار تا ویروس و میکروب هست که در نتیجه ضررش به اطرافیان شخص سیگاری میرسه. خدا لعنت کنه سازندگان و توزیع کنندگان و مصرف کنندگان رو.
یا علی
پاسخ:
چی بگم ...؟
عالییییییییی ! ممنونم !
پاسخ:
نوش جان!
یاعلی
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۵۵ میــرزا حکیـم
بسیار عالی بود

سلام

یه حرف بد هم از طرف من به همون بابای بی ...

۱۰ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۲۵ نازنین روانبخش
این داستان خدایی نکرده واقعی بود یا یه تخیل نویسنده ؟!
اگه واقعی باشه که ...
راستش دلم میخواد باورش نکنم ...
۱۰ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۰۰ احسان برادری از بلوغ
با سلام و تشکر از دید خوب و قلم روون شما ، انشالله که خواننده های بیشتری بتونن بهره ببرند.

۱۰ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۱۸ محمد حسین خانی کوثرخیزی
بسیار عالی
ممنونم

خیلی عالی بود. لذت بردم.

واقعا که تأسف خوردم.

واقعا قابل تأسفه...

تاخیر بنده را بخاطر مشغله زیاد ببخشایید
پاسخ:
یاعلی
۰۹ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۰۹ سید جلیل میرحسینی
سلام ممنون
سلام
اتفاقاً همه ی سیگاری ها هم این مدلی نیستنا! بعضیاشون بچه هاشون هر چی بخوان براشون میخرن.
سه تا بسته سیگار!!
مگه میخواد خودکشی بکن؟
پاسخ:
علیک سلام
از من نپرسید. از قهرمان داستانمون بپرسید؟
سلامممممممممممممممممممممم
این که خیلی عالی بود.یعنی حرف نداشت
پس چرا انقدر نگران بودی!!!!!!!!
واقعا لذت بردم .هم از انتخاب داستان هم از پردازش زیبات.
مثل همیشه فقط یک کلام:حرف نداشت
پاسخ:
علیکم السلام
شرمنده کردید...

سلام.

بسیار تکان دهنده بود و البته درد جامعه...

واقعا دیدن این کودکان درد دارد...

 

پ.ن: ممنونم از حضورتون، بازهم به ما سر بزنید.

یا علی.

پاسخ:
ممنون از لطفتون
یاعلی
۰۹ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۱۹ ミ★ミدریـــــــــادلان جنــــگ نـــــرمミ★ミ
تنها اندیشیدن به آسمان کافی نیستپر و بالت را آزاد کن تا به پروازدر ایی …………..♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
۰۹ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۳۶ بربال پرواز
سلام
بابحث درباره کوروش به روز هستم ومنتظر نظرات ارزشمندتون.....
لطفا بدون تعصب در بحث ما شرکت کنید.....
باسلام خدمت شما برادر گرامی
نظر خوبی است چشم حتما هم دعا میکنم وهم زیارت می خوانم
برای شما هم سفارشی دعا میکنم.
یاحق

سلام.خداقوت.ممنون که به کلبه حقیرانه ماسرزدین.یاحق
زیبا
اما
میخوره فقط داستان باشه،
یعنی یجورایی دراماتیکه
مخصوصا که مضمونشم کلیشست...
لااقل برای من که اینطوره
پاسخ:
اصل این داستان واقعیه ...
فقط یه کم نحوه ی بیان مطلب رو پر و بال دادم...
ولی در پر و بال دادن به وقایع رخ داده، زیاده روی نکردم..
یاعلی

سلام.

وبلاگ خوبی دارین.خوشحال میشم که به جامانده هم سری بزنین.

یاحق..التماس دعا

۰۹ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۰۵ بنت الهدی حسینی

سلام علیکم

به روزم

یا علی

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

متن تکان دهنده ای بود.

متاسفانه امثال این آقا کم نیستن.

کسانی که خواسته های هرچند اشتباه خودشون رو به خانوادشون ترجیح میدن.

درین مورد باز با اتفاق بهتری مواجهیم.

خیلی ها هستن که فرزندان خودشون رو فدای ساعتی سرخوشی بواسطه ی مواد مخدر می کنند.

متاسفانه کم نیستن این افراد.

...

پاسخ:
ان شاء الله کم بشن...
رفتار برخی اصا بوی آدمیت نمیده!
برام گنگ بود...
بیچاره اطرافیانه این جور ناکسا...


پاسخ:
خواهرم یه کم نفس عمیق بکش ...  فک کنم عصبانی شدیدا .. نه؟
بوی آدمیت که می دن، ققط  از راه راست منحرف شدن.  برای هدایت شدنشون باید یه کاری کرد...
:(
خیلی داریم از این داستانا!!
شبیه این کسی که چندان وضع مالیشون خوب نبود ولی یه مقدار پول کمی پدرخانواده برای روز مبادا تو بانک انگاری پس انداز کرده بود ..قرعه به نامش افتاد و کمک هزینه حج!!! یه هفته بعدش شد بشقاب ماهواره تو پشت بوم!!
ببین آدم بعد این همه التماس پولو آخرش کجا خرج میکنه!!
پاسخ:
واقعا ...
سلام ما هم وقتی داشتیم خونمون رو تابستان پارسال تعمیر می کردیم یکی از کارگرای بدبخت  عرق از سر و روش میریخت و اونقدر فرغون و خاک و آجر جابجا میکرد که رگ گردنش متورم شده بود بعد که مزد شو گرفت سریع سوار موتورش شد و رفت گفتند نیگاه داره میره مواد بخره تا واسه فرداش شارژ بشه

متاسف شدم اساسی
واقعا چه فکری میکنند؟  نمیدونم؟
پاسخ:
واقعا ...
باسلام خدمت شما
ممنون ازدقت نظرتان
اصلاح شد
یاحق
آخه چرا بعضیا اینقدر بی رحمن!!!
پاسخ:
بدون شرح ...
دوس دارم الان به اون باباهه بگم بی شعور :l

پاسخ:
آخه خواهر یه کم نفس عمیق بکش.
نفستون که سر جاش اومد، تلاشتون رو بکنید شاید تونستید هدایتش کنید ...
اینطوری بهتر نیست؟
یاعلی

به نام

سلام

ممنون از حضورتون در وبلاگ هوای حوصله

جالبه این حرکت مردم که عکس سیگار عامل سرطان رو میزنه رو بسته بندی و میده به مردم !

مثل این می مونه که یه قرص سیانور رو روش بنویسی خطر مرگ و بدی به یه نفر ! اونم بقول شما خر شه و بخوره !

واقعا ماها چقدر زندگی جالب و متفاوتی داریم !

موفق باشید / یاعلی

پاسخ:
علیک سلام
ما هم ممنونیم از شما.
به قول من؟
بابا خودش گفت: مثل خر ...  مثل خر ... به من جه؟
شما هم موفق باشید.
مسلمن
از اول بگو چیا داری
آدم رو همونا سرمایه گذاری کنه
در ضمن شهاب 3 کیلویی چنده
خوندن یه آیه زلزال به کل شهاب 3 و 4 و 5 و... می ارزه
سلام باعنوان ساپورت به روزم.حتما بیاینـــــــ ضرر نداره
آخه کلوچه تو یه دیقه تموم میشه ولی یه بسته سیگاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار
اونقد می مونه تا بکُشتت
دیدی چقد فرق دارن
سیگار کشیدن عیب هست ولی نه به اندازه دروغ گفتن و غیبت و ... اما نکته مهم اینجا اخلاق احمقانه داشتن
بنابراین زیادم وجه به سیگار کشیدن ندید، آدم خوبی هستن و از این حرفا
__________________________________

رک و راست باید بگم
رک و راست خیلی باحالی
زلزالت رو عشقه
چرا منتظری  اشتباهی بیفته تل آویو
چند تا هم مستقیم بفرست اونجا

پاسخ:
خوش اومدی برادر...
سلام مطلب تون خیلی خیلی  خوب بود فرد که ازدواج می کند باید مسئولیت پذیر باشد خر بودن یعنی چه ؟ وظیفه دارد برای رفع نیاز خانواده اش تلاش کند اما سیگار کشیدن  ضرری است که به خانواده اش می زند ودر بین جامعه هم باعث از بین رفتن حق الناس می شود چون افراد اجتماع نیاز به هوای سالم دارند ولی اینها هوا را آلوده می کنند ومدیون مردم خواهند شد.موفق باشید یا علی.
پاسخ:
سلام
ممنون از حضور گرمتون و نظر تون.
۰۹ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۰۲ طلبه امروزی

سلام

با مطلب " حجاب اختیاری (قسمت دوّم) " بروز هستم . خوشحال میشم نظرتون رو بگید . این مقاله حاوی نظر و دیدگاهی نوین درباره حجاب است . نظریه ای بر نوین بر اساس شریعت قرآنی .

درسته واقعا متاسم

۰۹ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۵۲ پلڪــــ شیشـہ اے
ما هم منظورمان با همین دسته خاص شان بود 
انشاالله 
۰۹ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۱۷ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام علیکم
اصلا آدم میمونه چی بگه ...
طفلی بچه ... طفلی اطرافیان اون آدم ...
عرق ریختنی که نریختنش سنگین تره ...
از آدم عصبی و بد اخلاق متنفرم مخصوصا اگه مرد باشه ...
واقعا آدم یه وقتایی رو باید بذاره برای فکر کردن 
فکرکردن به اینکه با زندگی با خودش با اطرافیانش چند چنده

خیلی زیبا نوشتید
خداقوت
یاعلی(صلوات برای فرج)
انشاالله اون هایی که گرفتار اینجور مسائل هستند نجات پیدا کنند 
چه قدر زندگی هایی که از هم نپاشیده به خاطر این مسائل
پاسخ:
اعلیک سلام
البته همه ی آدم های سیگاری هم بد اخلاق نیستن ها !!!
من فقط راجع به این شخص چنین مطالبی رو نوشتم...
خیلی از سیگاری ها هم هستن که علیرغم صفت ناپسند سیگاری بودن، انسان های بسیار خوبی هستن.
ولی چه می شه کرد که این صفت ناپسند سیگاری بودن رو هم به دوش می کشن..
امیدوارم این صفت به زودی زود از اونا برداشته بشه. یعنی خودشون بتونن که این صفت رو از خودشون دور کنن.
یاعلی
همراه



همراه که خوب باشد،

راه ناهموار هم، صاف و هموار می شود.

هر جا سنگی جلوی پایت پیدا می شود٬ آن را بر می دارد.

اگر پایت به در چاله برود و زمین بخوری،

دستت را می گیرد و بلندت می کند،

خاک از لباس هایت می تکاند تا در ادامه راه سرافکنده نباشی.

تا میانه راه که پیش بروی، می بینی که تو هم شده ای مثل او...

روی زمین خم شده ای و سنگ از راهش برمی داری

با مطلبی از دیدار یار عاشق بروزم منتظره حضور گرمتان هستم یا حق


اینجور ادم چطور میخواد دو فردای دیگه جوابگو خانوادش باشه ؟شما به من بگین اخه چطور واقعا؟

پاسخ:
این رو باید از خودشون پرسید ...
سلام مجدد
ممنون نظر لطفتان است وممنون که اجازه دادید من از مطلب گهر بارتان استفاده کنم.
یا حق
۰۹ شهریور ۹۲ ، ۱۰:۰۶ جامانده از پرواز
سلام واقعا جای تامل داره
 .....
با 5 فراز زیبا از زندگی امام صادق علیه السلام بروزم و منتظر بازدید و نظرات ارزشمندتون ..
باسلام خدمت شما دوست عزیز
مطلب بسیار جالبی بودواقعا ای کاش ما ادم برای چیز های خوب مثل...کارکنیم
با اجازه من مطلب شمارو کپی میکنم ودر وبلاگم قرارم میدهم اگرراضی هستید خبرش رابهم بدهید البته منبعش را هم ذکرخواهم کرد.
یا حق
پاسخ:
ای کاش بدونیم چه جیزایی ارزش پول خرج کردن دارن.
خواهش می کنم. کپی کنید...
یاعلی
جالب بود .بعضی از پدر مادر واقعا لیاقت ندارن اسمشون رو پدر یا مادر گذاشت چه برسه بهشون احترام گذاشت
پاسخ:
البته برخی از پدر و مادر ها هستن که واقعا مشکلات زندگی باهاشون این کار رو کرده. ما هم باید تمام سعیمون رو بکنیم که هدایتشون کنیم.
 بعد از هدایت هم به راحتی میشه بهشون احترام گذاشت.
یاعلی
سیگار نفس آدم رو تنگ می کنه.
من موندم اینا برای چی پولشون رو حروم می کنن.
دلم برای این بچه هه سوخت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی