**** رُک و راست ****

** به وبلاگی پر از نوشته های " رک و راست " و بی رودربایستی خوش اومدید **

**** رُک و راست ****

** به وبلاگی پر از نوشته های " رک و راست " و بی رودربایستی خوش اومدید **

****   رُک  و  راست  ****

هنوز نمی دونم چرا من اینجام و یا اینکه، شما چرا اینجا هستین، ولی فکر می کنم یه مکانی رو پیدا کردیم تا بتونیم به راحتی فکرامون رو روی هم بذاریم. من هم آرزو می کنم میزبان خوبی باشم ...
اگه تا حدودی موفق شدم به آرزوم برسم، حتما خبرم کنید ....
نظر دادن رو فراموش نکنید، چونکه مایه ی حیات این وبلاگه ...
(و البته چه خوب می شد اگه برای زحمت دیگران ارزش قائل می شدیم و از کپی کردن مطالب بدون ذکر منبع، خودداری می کردیم!!)
راستی، برای راحتی شما عزیزان، از نوشتن مطالب بصورت "ادامه ی مطب" خودداری می کنم.

( ایمیل من: Rokorast.blog.ir@gmail.com )

یا زهرا

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

** موفقیتی دیگر برای مسئولین ...

پنجشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۵۸ ق.ظ
موفقیت برخی مسئولین کشور، در حذف کلمه ی "شهید" از معابر عمومی تهران را به جامعه ی به اصطلاح روشنفکر و آزاداندیش مملکت، تبریک و تهنیت عرض می کنیم.




امیدوارم این موفقیت افتخارآمیز مسئولین، در زمینه های دیگر هم ادامه داشته باشد.
اول حذف کلمه شهید از تابلو های شهری، بعد حذف نام خانوادگی شهدا از این تابلوها، بعد جایگزینی نام بازیگران و قهرمانان ورزشی، بعد هم حذف نام شهدا از کتب درسی، و بعد هم حتما ساخت مسکن مهر در گلزار شهدا و ...

پیشاپیش کسب این موفقیت ها را در آینده ای نزدیک، به تمامی مسئولین تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

شما هم می توانید، بی صبرانه، منتظر موفقیت های چشمگیر مسئولین باشید !!

ناگفته نماند که همچنین این موفقیت و کامیابی برخی مسئولین را به شهدا، مقام معظم رهبری، و حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) تسلیت عرض می کنیم...
امیدوارم ما را در غم خود شریک بدانند.
ان شاء الله غم آخرشون باشد ولی بعید بدونم ...

امان از روزی که به لگدمال شدن خون شهدا عادت کنیم !!!!

یـــــاعــــــلـــــــــی

نظرات (۳۸)

سلام
تا به حال به این نکته توجه نکرده بود.
ممنون از تذکر شما از این پس هرجا که برم از چنین موضوعاتی عکس میگیرم.
پاسخ:
کار خوبی می کنید

یاعلی
۲۱ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۱۸ امام خوبی ها
آسفالت خیابان های اطراف حرم قرمز شده بود.
قیام 400 نفری مردم قم شروع خونین داشت. مثل هم جای ایران...
.
.
.

واقعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــا...

آدم چی میتونه بگه...

امان ازکارهای شهرداری.

واقعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــا...

آدم چی میتونه بگه...

امان ازکارهای شهرداری.

کلا شهردار تهران جای حرفی باقی نذاشتن ولی این روزا که در رقابت با محسن هاشمی بودن دلمون میخاست که جناب قالیباف رای بیارن. چه دنیای غریبی شده برای رای نیاوردن بدترها از رای آوردن بدها خوشحال میشیم. چه قحط الرجال عجیبی... گاهی حس میکنم معنای"این عمار"امام خامنه ای رو چه خوب میشه فهمید. قطعا امام خامنه ای قصد بزرگنمایی و تکرار یک جمله از تاریخ رو نداشتند و حتما به همان روزگار مولا دچار شدند که این جمله رو گفتند... ای کاش بتونیم "عمار" بشیم.
یا علی
پاسخ:
به قول شما ای کاش بتونیم عمار بشیم.
ای کاش...
۱۴ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۱۴ انجمن جلال آل احمد

سلام.

رک و راست میگم:

خیلی تکان دهنده بود؛ خدا بهشون رحم کنه، مسؤولینی را  که بی‌تعهّد هستند...!

 

 

۱۰ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۲۸ نازنین روانبخش
فقط یک لبخند تلخ ...
خیلی تلخ ...
خیلی خیلی تلخ ...
سلام 
خدا قوت...
بروزیم.
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۱۲ کنیز ولایی یوسف زهرا(عج)
...واقعا جای بسی تاسف دارد :(

امیدوارم اونهایی که باید ببینند، ببینند.
و خودشون رو به خواب نزنند.

سلام و خداقوت.
پاسخ:
ان شاء الله که ببینند.
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۱۰:۲۲ نسیمی از بهشت
سلام
ممنون از حضورتان
لعنت خداوند بر ان دسته که حرمت شهید را نگه نمی دارند.
 مسئولی که خودش هم جنگ رفته ولی کلمه شهید از تابلو ها پاک می کند نمی خواهیم.
کشور اسلامی که خودش را تحریف کند چه می شود.
پاسخ:
البته من منظورم مسئول خاصی نیستا ...
یاعلی
قشنگ و ریز بینانه بود
جالبه که یهویی اومدید وب من ولی به هرحال ممنون از حضورتون وب قشنگیه مطالب خوبی داره
موفق باشید
پاسخ:
واقعا جالبه که شما هم یهویی اومدید به وب من. نه؟
وقتی یکی کار بزرگی انجام میده سزاوار تشکر است
شهدا که جونشون رو در طبق اخلاص گذاشتند و بخاطر شرایط خانواده هاشون رو به خدا سپردند و بعد هم که شهید شدند.
حالا ما درقبال خانواده هاشون چه وظیفه ای داریم؟
در قبال خود شهدا چه وظیفه ای؟
آیا اونطور که شایسته شون بود صورت پذیرفت یا ...
بهتره کمی درباره سایر کشور ها من باب حمایت و تقدیر از کشته شدگان در جنگ هاشان + خانواده هاشون و ایضا بازماندگان جنگ کسب اطلاع نمایید
پاسخ:
واقعا حق با شماست. 
متأسفانه در همه ی زمینه ها به غرب و امریکا نگاه می کنیم و از اونا الگو می گیریم، إلا همین قضیه ی کشته شده ها و بازمانده های جنگ ...
واقعا ...
دادا خرجش یه  قلم و کمی رنگ + یه تذکر کتبی و شفاهی به مسئولینه
تذکرش که نیاز به توضیح نداره
ولی قلم و رنگ واسه اینه که خودمون کلمه شهید رو اضاف کنیم
دیگه از این بالاتر؟
پاسخ:
ای کاش خرجش فقط یه قلم و یه کم رنگ بود...
با اوضاعی که من می بینم، اگه در حین ارتکاب این عمل، شما رو بعنوان اخلال در نظم عمومی و تغییر در اموال عمومی دستگیر کنن اونوقت کلی باید خرج کنی تا وکیل بگیری !!
بیا همین راه راست خودمون رو بریم، بی خیال این کارا ...
۰۳ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۰۶ محمد دنیوی زاده
تا شهد شفا را به هر که داد
او را بر یادها نشاند و راد

شهدا........
۰۳ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۴۴ آ...دل...ه به جناب سیدعلی موسوی
سلام
1.این اتفاقها ربطی به نامگذاری نداره ، توجه بفرمایید که میدان ولیعصر تهران هم حال وروز خوبی نداره، اصلاً هیچ کجای شهرها یادی از شهدا نیست ، بنابراین آیا باید اسم شهدارو هم از روی اون ها برداشت  تا دیگه هیچ نام و نشانی باقی نمونه؟؟؟
2.در صدراسلام تعداد شهدا خیلی کمتر بودند ، و تازه اماکن هم خیلی خیلی کمتر (مخصوصاً کوچه وخیابون که اصلاً نداشتن) ، بعد هم روشهای آسون تری برای به یاد ماندنِ خاطره‌ی شهدا داشتن ، و کلاً جامعه برپایه‌ی مسیرالهی بود نه مثل الان که باید به شکل دیگری ، خون های ریخته شده رو یادآوری کنیم
3.معیار ما زبان عربی نیست . این اولاً بود . و حالا ثانیاً ، باگذاشتن کلمه ی شهید ، نشون میدیم که این آدم یه فرق اساسی با بقیه آدما داره ، و این خیلی هم خوبه .
4.من حساسیت ها رو بیشتر روی همون اهدافشون بیشتر دیدم تا نامگذاری ها ، ولی شما جور دیگه ای دیدید . وهمچنین دیدم که همان کسانی که به اهداف شهدا تعلق خاطری ندارن روی این نامگذاری ها هم موضع گیری منفی میکنند
5.اونو مطمئن نیستم . ولی معتقدم لفظِ شهید باید قبل از اسم شهید باشه
پاسخ:
ممنونم که توی این پرسش و پاسخ شرکت کردید.
یاعلی
داداش مشکلات ما گنده تر از این حرفاست...
اینا در مقابل اونا عددی نیست
پاسخ:
حق با شماست برادر ....
لینکتون اصلاح شد!
انقدر داغون شدم این چند وقته که دیگه حال و روزی برای جواب دادن به آقای موسوی ندارم/
+ رک و راست گفتم ...
سلام
من هم موافقم با گفته های آقای موسوی یعنی با پرسیدن این سوال ها از خودمون!!!
"من همیشه ناراحتم از اینکه چرا میزان حساسیت ما به نامگذاری کوچه ها بیش از حساسیت ما به آن اهداف والا است . "
من هم...

سلام

چیزی در مورد شهید زنده نشندین؟ بعله این جوریاست.

پاسخ:
چرا، شنیدم. ولی شنیدن کی بُوَد مانند دیدن؟

چشمت به چشم ما و دلت پیش دیگری ست

جای گلایه نیست که این رسم دلبری ست

هرکس گذشت از نظرت در دلت نشست

تنها گناه آینه ها زودباوری ست

مهرت به خلق بیشتر از جور بر من است

سهم برابرِ همگان نابرابری ست

دشنام یا دعای تو در حق من یکی ست

ای آفتاب! هرچه کنی ذرّه پروری ست
ساحل جواب سرزنش موج را نداد

گاهی فقط سکوت سزای سبکسری ست...!

 

مایه ی تاسفه!!
۰۱ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۰۴ سید علی موسوی


من یه چند تا سوال دارم که از بقیه دوستان هم خواهش میکنم همفکری کنند و جواب بدند:


1- آیا اصل نامگذاری برخی مکانها به نام شهدا درست است یا نه؟ آدم بعضی وقتها چیزهایی میبینه که میگه شاید اصلا درست نباشه که نام شهدای عزیز رو روی این اماکن بگذاریم. مثلا در شهر قم میدانی هست به نام شهید دستغیب و اطراف اون میدان پر است از بستنی فروشی و مردم قم به اونجا میگن فلکه بستنی. یا در شیراز بولواری است به نام شهید چمران و مملو است از فساد اخلاقی و بی حجابی و ... به همین دلیل چند سال قبل یکی از روحانیون معروف شیراز(سید محمد انجوی نژاد) پیشنهاد داده بود نام مبارک چمران رو از روی اون بردارن.
2- آیا در سنت پیامبر و اهل بیت، چنین چیزی وجود داشته که نام شهدا رو روی اماکن و کوچه ها بگذارند. 
3- در زبان عربی که زبان اسلام است مرسوم نیست که حتما نام شهدا را به همراه واژه شهید به کار ببرند . مثلا چنین نیست که الزاما بگویند شهید حبیب بن مظاهر و یا شهید جعفر طیار ، بلکه فقط نام آنها را استفاده میکنند هر چند در برخی زیارتنامه ها از عبارت السلام علیک ایها الشهید استفاده شده است. حالا آیا در زبان فارسی واجب است که قبل از اسم شهدا از واژه شهید استفاده شود و آیا اگر گاهی حذف شود و گاهی استفاده شود گناه و لگدمال کردن  خون شهداست؟
4- شهدا در کوچه های شهادت و ایثار جان ندادند برای اینکه نام آنها بر کوچه ها نصب شود بلکه اهداف والایی داشتند. و من همیشه ناراحتم از اینکه چرا میزان حساسیت ما به نامگذاری کوچه ها بیش از حساسیت ما به آن اهداف والا است . 
5- آیا از صحت عکسهای این پست اطمینان دارید که اینطور مسئولین نظام جمهوری اسلامی رو متهم میکنید؟ و مطمئن هستید که فتوشاپ نیست؟ ضمن اینکه به نظر میاد تابلوهایی رو که توی کوچه ها روی دیوار نصب شده هنوز باقی گذاشتن اما فقط تابلوهای دیگری رو سر کوچه ها روی میله نصب کردن که شاید برای اختصار که فورا و با یک نگاه بشه آدرس رو پیدا کرد فقط نام شهید رو گذاشتن.

پاسخ:
سلام برادر.  خوبید؟    دیروز دو تا امتحان سخت داشتم، به همین خاطر پاسختون رو با تأخیر میدم. ممنونم که به ما رک و راست هستید.

*** پاسخ سوال اول شما: نفس کار، به هیچ وحه کار غلطی نیست. شما می تونید خیابون های بی مشکل رو، مزین به نام شهدا کنید. عیبی نداره؟  حتما نباید مکان هایی رو که در مظان اتهام هستن، به چنین نام هایی نامگذاری کرد...   به قول شاعر، هر نامگذاری جایی و  هر نکته مکانی دارد !!!

*** پاسخ سوال دوم شما: خلط مبحث نفرمایید. مگر در سنت پیامبر، پیتزا خوردن وجود دارد که شما پیتزا می خورید؟ مگر در سنت پیامبر تاکسی سوار شدن، وجود دارد که شما تاکسی سوار می شوید؟   بحث ما بحث سنت معصومین علیهم السلام نیست. بحث سنت های نیک زمان خودمونه. سنت های نیکی که خیلی هم مقبول هستن و مخالفتی هم در اسلام نسبت به اونا وجود نداره، چرا باید کنار بذاریم؟

*** پاسخ سوال سوم شما: چون می دونم، معتقد و عاشق ولایت هستید این مثال رو میزنم وگرنه خدای نکرده قصد سوء ندارم. شما چرا وقتی می خواهید از مقام معظم رهبری یاد کنید از لفظ امام یا آیت الله خامنه ای استفاده می کنید؟ سوال خودتون رو از خودتون می پرسم: آیاد در زبان فارسی واجب است که قبل از اسم مقام معظم رهبری روحی فداه، لفظ آیت الله یا امام را بیاورید یا اینکه گاهی هم حذف شد، عیبی نداره؟   خدای نکرده اگه کسی نام ایشون رو بدون این الفاظ، بکار ببره، شما بهش تذکر نمیدید، یا اینکه می گید، عیبی نداره و خدای نکرده الفاظ و عبارات "خامنه ای" و " حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله" رو یکسان می پندارید؟
مگر غیر از اینه که با بکار بردن این الفاظ جایگاه و مقام و شأن ایشون رو به شنونده متذکر میشید؟  بحث شهید هم همینه برادر من.   خداوکیلی آیا بین   "حسین فهمیده"  و "شهید حسین فهمیده" تفاوتی احساس نمی کنید؟ مگر غیر از این است که جایگاه والای ایشون در عبارت دوم واضح و روشن تر است؟

*** پاسخ سوال چهارم شما: خب فرض کنیم اصلا کسی وجود نداشته باشه که اهداف این عزیزان رو تبیین کنه. آیا این دلیل می شه که در برابر از بین رفتن نام اونها سکوت کنیم و بگیم بله! اهداف مهم است و اسامی اهمیتی ندارن! اگر اسامی حذف شدن عیبی ندارد!
بله، ما هم میگیم باید اهداف این عزیزان تبیین بشه، ولی خداوکیلی اگه اسمی از اونا باقی نمونه، شما می خواید اهداف چه کسانی رو برای جوونایی نسل جدید مملکت توضیح بدید؟
علت اصلی اینکه روی حذف کلمه ی شهید، حساس شدیم اینه که خدای نکرده دو روز دیگه این سکوت ما، منجر به حذف نام شهدا نشه! متنم رو دوباره بخونید ...   مسلما اگر از دستمون کاری بر بیاد، برای تبیین اهداف والای این عزیزان هم قدم بر می داریم.

** پاسخ به سوال پنجم شما:  مسئولین نظام !   این طوری که شما می فرمایید مسئولین نظام، آدم خیال می کنه خدای نکرده مقام عظمای ولایت رو مورد اتهام قرار دادم !!
نه برادر من، منظور من مسئولینی هستند که مستقیما با این جریان سر و کار دارن!  خراب بودن یا نبودن مسئولین جزء،   چه ربطی داره به خراب بودن یا نبودن نظام؟   اگه  روزی برسه که من مثلا یه معلم رو متهم به کاری کنم، یعنی وزیر آموزش و پرورش رو متهم کردم؟ جه ربطی داره؟   نگاه من به مسئولین مربوط بود نه مسئولین بلند پایه ...
واقعا از این اختصار نویسی، آن هم برای آدرس دهی بهتر، و همچنین صرفه جویی بسیار فراوان در مصرف لوازم مورد نیاز، تشکر و قدردانی می کنیم. واقعا با این اختصار نویسی حدود چند صد میلیارد تومن در هزینه های کشور صرفه خویی شد !!!!       آخ آخخخخخخخخخخخخخخ.
بازهم چون به ولایی بودنتون ایمان دارم این مثال رو می زنم. فرض کنید شخصی به شما مراجعه کنه و در میان کلامش بگه که: خامنه ای گفت که ...
شما به ایشون می گید: منظورت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است ؟           ایشون می گه: نگران نباش، برای اختصار اینطوری گفتم. خواستم زود یه چیزی بگم و برم.     شما چه حسی پیدا می کنید؟  واقعا استدلال ایشون رو پذیرید؟
در مورد صحت این 6 تابلو ها در جریان نیستم، ولی مصادیق متعدد دیگری در گوشه و کنار دیدم.   فرض کن این 6 عکس دروغ باشن، آیا وجود چنین واقعیتی در جامعه انکار می شه؟  نه، به وفور این واقعیت محسوسه...


اگه به اهداف والای شهدا اهمیتی نمی دیم، خواهشا عکس شهدا رو از جیب ما در نیارید که لااقل اسامیشون از یادمون نره !!!

یاعلی
یازهرا
ممنون
سلام.ممنون که وبم اومدین.
واقعا تاسف بارِ وزیبابو د پستتون
پاسخ:
سلام. از شما هم ممنون که اومدید
۰۱ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۳۷ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
شهدا شرمنده ایم...

سلام
وب ارزشمندی دارین اگه مایل به تبادل لینک بودین خبرم کنین.

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون از نظر لطفتون.
۰۱ شهریور ۹۲ ، ۰۶:۰۹ محمد حسین خانی کوثرخیزی
سلام
ممنون از حضور و لطفتون
تبادل لینک؟
پاسخ:
علیک سلام برادر.  ممنون از حضور شما.    در خدمتیم.
حل می شوند با تو مسائل یکی یکی

پیچ و خم تمام منازل یکی یکی

آغاز عشق "حب" و سرانجام آن "جنون"...

طی می شوند با تو مراحل یکی یکی

مهر تو کافی است برای نجات ما

امواج می رسند به ساحل یکی یکی

با "پا به جای پای کریمان گذاشتن"

ایجاد می شوند فضائل یکی یکی

شغلی شریف تر ز گدایی نیافتم

باید عوض شوند مشاغل یکی یکی

****************************
    [گل]  اللهم عجل لولیک الفرج  [گل]
پاسخ:
اللهم عجل لولیک الفرج
امیدواریم این نوشته را بعنوان هشدار ببینند و بخوانند یا لااقل بشنوند
.
الحمدلله کوچه های محلّ ما هنوز مزیّن بنام شهداست
خدا این برکت ها رو از ما نگیره
.

پاسخ:
ان شاء الله
به نظرم اسمشون بردارن بهتره!!
بزار بدون لفظ شهید با خیال راحت توی کوچه ها قدم بزنیم!!
اصن چند وقتیه دارم فکر میکنم لفظ جمهوری اسلامی هم تغییر بدیم به نفعمون هست!
همون جمهوری ایرانی و سکولار و اینا بیشتر بهمون میاد!
+ اهل سیاه نمایی نبوده و نیستم، اما نظراتم گاهی اوقات تند و تیز :(
+ لینکیدمت/
++ بلینک به نام "چرک نویس های یک آدم"
پاسخ:
والا  چی بگم ؟
درضمن از تند و تیز بودن و رک و راست بودن استقبال می کنیم.نگران نباشید.

سلام

من فقط بگم اگر اسم کوچه ای رو به جای شهید "مرسی" گذاشتن مرسی ، من راضیم . حلالشون کردم.

پاسخ:
شما اول شهید شو، بقیه اش با من...
من یه کاری می کنم یه شهر رو به اسم شما کنن. بدون حذف کلمه ی شهید.
خوبه؟
۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۳۵ ...:: بخاری ::...
سلام.
این پست رو تحسین می کنم.
متشکرم.
یاعلی.
پاسخ:
ما هم شما رو تحسین می کنیم که لطف کردید و به ما سر زدید.   یاعلی
سلام

احسنتم
بسیار بجا

یا زهرا س
پاسخ:
علیکم السلام
وظیفه بود برادر.
۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۲ محمد کیوان

هوالــــــــسلام

سلام نام خداست

سلام نجوای دوست است  اصلا...

سلام همان واژه لبیک به بنده است

سلام می کند...

هر روز سلام می کند به بندگانش..

می شنوی ...؟

آه که چه دلنشین است و خوش آهنگ نوای مِهر او

خوش به حال ما...

تو هم می شنوی؟

من که عمری است غرق در دریای مِهر سلام شده ام

صبح همراه با مخلوقات او هر کدام با زبان خود او را سلام می دهیم

الله اکبر

هر یک به هر زبان به آغاز

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

می ستاییم آن را که فقط اوست ستودنی

اَلْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ

آن بزرگ لطیف و مهربان

اَلرَّحْمنِ الرَّحیمِ

او که من و هر آنچه می بینم و نمی بینم ازآن اوست

مَالِکِ یَوْمِ الدّینِ

او که یگانه دستگیر عالمیان است، همان که سر بر آستان او می ساییم

اِیّاکَ نَعْبُدُ وَ اِیّاکَ نَسْتَعِینُ

او را که به هر دَم و به هر قدم ، به هر پگاه و به هرنگاه، مرا به سلام شدن می خواند

اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ

سلام همان جاده بی انتها،همان نور که اگر نبود،هیچ نبود،همان راهی که مرا غرق در خود کرد و دست نحیف و ناتوانم را فِشرد و از دره وحشت و تنهایی بالا کشید

صِراطَ الَّذینَ اَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَ لا الضّآلّینَ

چه رسم زیبایی است هربار که یکدیگر را می بینیم به یاد یگانه یار و همراه و دوست، نام او را می بریم..

سلام...
حال ما خوب است اما تو باور نک...


سلام بزرگوار
ممنون از حضور پر مهر و برکتتان

 

سلام.ممنون که اومدین..
واقعا تاسف بار...پستتون جالب بود.
حالا اگه قهرمانهای ما مثل جهان پهلوان تختی بودند مشکلی نداشت اما متاسفانه آدم روش نمیشه اسم بعضی هاشون رو به زبون بیاره...
پاسخ:
علیک سلام
ایشون که واقعا قهرمان هستن و قابل افتخار ...
منظورم هموناییه که خودتون می دونید ...
بی خیال.
ممنون از حضورتون
دوست گرامی من یه دعای کلی کردم که بی ارتباط با موضوع وبسایت شما نبود من در مورد شما حرفی نزدم...
موفق باشید
پاسخ:
ممنونم دوست عزیز.  شما هم همینطور
۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۴۱ طلبه ی بی سواد

سلام

اول به دوست عزیز بی قرار شهادت عرض کنم که مگه یه کوچه و یه خیابون و این جوری کردن یا مگه یه شهر و دو شهر این جوری ؟ یه طرح عمومیه . بچه حزب اللهیای ما هم قبول کنید که اکثرا ادبیات محدودی دارند . 

به عنوان مثال عرض می کنم خدمت همه ی شما خوانندگان عزیز ، همه می دانید که مذهب رسمی کشور تشیعه ، درسته ؟ چندین سال بود (و هنوز هم هست ) که در برخی از کارهای رسمی کشور چنین بویی وجود نداشت . مگر جاهایی که نیاز به قرآن خواندن بود . به مرور زمان در طرح های زیباسازی شهرها ، اسامی اهل بیت پیدا شد. به یمن هیئت های مذهبی ، آگاهی عمومی مردم نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت بالاتر رفت ، حتی این مسئله به اخبار های صدا و سیما هم رسوخ کرد که شما الان شاهد این هستید که در ابتدای اخبار صلوات بر محمد و آل محمد می فرستند . 

این مسئله ی به خصوص هم از این گونه مسائل است که نشان دادن و بیان کردن مشکل مرحله ی کوچکی از آن است و بسیار بسیار مهمتر از بیان مشکل ، ارائه ی راه حل های منطقی و هدفمند است .

خیلی پر حرفی کردم ، موفق باشید .

یا علی مدد

پاسخ:
علیکم السلام برادر
پر حرفی، چیه؟ از اینکه رک و راست بودید ممنون.
خوشحالم که هم آقا یا خانم "بیقرار شهادت" ، حرفاش رو رک و راست زد، و هم شما ایشون رو رک و راست نقد کردید.
البته گاهی یه سنتی در بین مردم نیست و مسئولین باید به مرور زمان تلاششون رو بکنن تا به سنت های مردم اضافه بشه.
ولی گاهی سنتی حسنه در بین مردم وجود داره و مسئولین اون رو حذف می کنن. این دومی نیاز به مرور زمان نداره. وقتی سنت حسنه ای عمومی است، بعد حذفش کنیم، بعد دوباره بیایم بگیم که به مرور زمان درست میشه، حرف جالبی نیست.
اسم شهدا در اکثر جاها دیده می شه. حذف اونه که دل آدم رو می سوزونه.
اگر اسم شهدا هیچ جا نبود و نیاز به فرهنگ سازی وسنت سازی بود، حرف شما کاملا درست و منطقی است. حال اینکه اینگونه نیست.
بازم خیلی ممنون که رک و راست بودید.
بازم به ما سر بزنید.      یاعلی
خداوندا
به علمای ما مسئولیت،به عوام ما علم،به متعصبین ما فهم،به فهمیدگان ما تعصب،به پیران ما آگاهی، به جوانان ما اصالت،به فرقه های ما وحدت،به حسودان ما شفا، به فحاشان ما ادب، به مجاهدان ما صبر و به مردم ما خودآگاهی ببخش
آمین
موفق باشید
پاسخ:
الهی آمین
ولی راستش دقیقا متوجه نشدم که من کدوم یکی از اینام ، ولی دعای خیلی عالی ای بود.
اگه می گفتید من کدوم یکی از اینام، تمام تلاشم رو می کردم تا خودم رو اصلاح کنم.
شما هم موفق باشید.
۳۱ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۵۹ بیقرار شهادت
واقعاً متأسفم...
پس بچه حزب اللهی این کوچه چه کارمی کردند که این طور تابلو ها نصب شدند تابلو ها را بکنند تا مسئولن مجبور شوند درست عمل کنند
پاسخ:
بابا دمت گرم.
شما که اینقدر فعالی، برو رئیش جمهور امریکا رو هم ترور کنیم، تا یه حالی برده باشیم.
شوخی کردم عزیز.   واقعا اگه این تابلو ها در کوچه ی شما نصب می شد، این کار رو می کردید؟  بابا دمت گرم . خیلی مردی.
با تابلو کندن که کاری درست نمی شه. کار از ریشه خرابه ...
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی